Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] heh


From: samulivi@picasso.pspt.fi
Date: 25.10.2002 - 10:29:29


Huomasin tässä uutta Sarjainfoa lukiessani olevani yksi niistä
"kaikkitietävistä" Uusiruutu-lehden kritisoijista, joihin lehdessä
pariinkin otteeseen vähemmän mairittelevasti viitattiin. Tietysti
suuri osa taannoin tälle palstalle lähettämästäni uusiruutu-meilistä
oli kiukunpuuskassa naputeltua hölynpölyä, eikä suinkaan
johdonmukaisesti kirjoitettua rakentavaa kritiikkiä. Mutta
tarkastellaanpa nyt hiukan tilannetta, josta moinen purkaus aiheutui.
Tuotteen tarjoaja lähestyi asiakasta seuraavalla väitteellä: "Meillä
on tuote, jolla on ominaisuudet x, y ja z. Haluatko ostaa tuotteen?"
Ja myönteisen vastauksen jälkeen ilmoitetaan, että kyseistä tuotetta
ei ole eikä tule. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla on mielestäni
täysi oikeus ilmaista pettymyksensä ja suuttumuksensa. Ihan
riippumatta siitä, onko tämä normaali lanseerauskäytäntö, tällainen
toiminta on mielestäni yksinkertaisesti sekä väärin että typerää.

Loppujen lopuksi kun tuotteen tarjoajan kannalta on yhdentekevää, onko
asiakas kritiikkeineen oikeassa vai väärässä. Oleellista on se, että
tuotteen tarjoajan toiminnan seurauksena on ehkä menetetty asiakas,
joka on aikaisemmin jo sitoutunut tuotteen hankintaan, ja ikävämpää
tilannetta on tuotteen tarjoajan näkökulmasta vaikea keksiä. Jos
Uusiruutu vielä joskus yrittää uudestaan, sillä tulee tästä syystä
olemaan vielä vaikeampaa kuin tällä kerralla. Ja minusta se on todella
ikävää, koska odotin kieltämättä aika innokkaasti ensimmäistä numeroa.

-Samuli Viitasaari


S u o m e n S a r j a k u v a s e u r a n S ä h k ö i s e t S i v u t
pääsivu
| seuran toiminta | kupla-akatemia | piirtäjät | alan toiminta | viikon verkkosarja | posti | linkit