Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Hyvät sarjakuvavälineet?

From: Janne Kuusinen (jkuusine@siba.fi)
Date: 15.10.2002 - 20:21:21

Aura Ijas wrote:

> Jep, aika ohutta se yleensä on, mutta kopiopapereissakin on eroja. Itse olen
> ihan menestyksellä tussannut india inkillä kopiopaperille. (Pelicanin tussi
> menee iloisesti läpi eikä paperi kestä loputtomiin mitään pullotussia.)

 Onko kenelläkään kokemuksia Parkerin Quink-nimisestä tökötistä? Sitä tuli
ostettua parikin pulloa taannoin, koska litrahinta oli alhaisin. Pullossa oli
musta tarra ja vakuuttelut, että schwarze, negro, black! Mutta mit' vit':
Sinistä! Kunnes sitten koetin toisenlaiselle paperille, ja siihen jäi mustaa.

 Mitäs ihmeen taikajim-mustetta tuo on? Vai pitääkö minun tunnustaa suosiolla
tehneeni virhe: että olinkin ostanut vain kirjoittamiseen soveliasta mustetta?
 Ja nyt kun rupesin miettimään, niin: onko "muste" virallisesti eri asia kuin
"tussi"?

Neuvoista kiitollisena,
-Qsine-
www.jannekuusinen.net