Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] SPX meni hienosti!

From: Tommi Musturi (tomustur@uiah.fi)
Date: 16.09.2002 - 11:27:27

-------------------
> Terveisia SPX:sta!
>
> Luento meni hyvin, suuren ameriikan pienlehtitaivaan ilmapiiri oli
vallan mainio ja kirjat meni kaupaksi lahes kaikki! Luentoni jalkeen
useampi yleisosta tuli kertomaan minulle suomalaisesta isoaidistaan /
aidistaan /vaimostaan ja kirjoja meni samalla lailla - Katjan kirjaa
juuri isoaidille lahjaksi! Jaljelle jai vain 3 kpl Napa #4, 4X
Pesamaata ja Uusitaloa, 3X Rytohonkaa, 1X Haukotuksia. Suomen kieli
osoittautui siis sittenkin jonkinasteiseksi esteeksi, joskin
Sarjakuvapaivat meni kaikki, viimeinen Phoebe Gloecknerille! Harras
toivomus oli etta jospa Sk-paivien kaannokset, edes osittain, saisi
webbiin. Ei huono idea! Lupaan kaantaa omani jos moiseen
ponnistukseen ryhdytaan... Paivakirjat on kuulemma tosi hip ja cool
amerikassa talla hetkella, kaikki niita tekee ja lukee, muutenkin
kuin sarjakuvissa. Niita kai tutkitaan vakavissaan tai jotain. Ja
kaytetaan opetuksessa apuna. Seka erilaisissa terapioissa mm.
vankiloissa! Boomi. Jatko-osa suoraan englanniksi...?

> Huonompi uutinen on etta sairastuin reissulla angiinaan ja paasin
nain omakohtaisesti tutustumaan amerikkalaiseen
terveydenhoitojarjestelmaan. Oli vaikeaa loytaa laakaria joka suostui
ottamaan vastaan potilaan jolla ei ollut sikalaista
sairausvakuutusta, oli ulkomaalainen ja viela maksoi kateisella!
Onneksi on matkavakuutus... mutta vahan jouduin myyntituotoista
lainaamaan mutta saan kylla rahat takaisin vakuutuksesta. Yleensa
Pohjola on viela maksanut aika nopeasti. Sitapaitsi minulta puuttuu
Suuren Kurpitsan, Lonkan ja Glompin tilinumerot, ilmoitelkaahan.

> Ensi vuonna SPX jarjestetaan Baltimoressa ison mainstream-
festivaalin kyljessa. Jarjestajat haaveilevat Angouleme-tyyppisesta
"oikeasta" festivaalista, mutta monet pienkustantajista, yleisosta ja
icaf-seminaarin jarjestajista suhtautuvat asiaan synkemmin: iso
valtavirta ahmaisee pienen SPX:n. Vallan mahdollista, kun
festivaalille ei kuitenkaan aiota tuoda muita kulttuurillisia
ulottuvuuksia, vain yhdistaa kaksi kirjamessua - se on kaukana
Angoulemesta se - ja koska New Yorkin Mocca on aika lailla samaan
aikaan vuotta. Jo nyt monet valittelivat ettei SPX:ssa ollut mitaan
uutuuksia mita ei jo olisi ollut Mocassa. Sinne sitten ensi vuonna?
Akateeminen icaf-seminaari jatkaa joka tapauksessa, mutta
Baltimoressa vai Washingtonissa, se jaa nahtavaksi. Suomen
Washingtonin-suurlahetysto olisi muuten kiinnostunut
jatkoyhteistyosta...

> Jatkokontakteja:
>
> Chris Staros /Top Shelf on uskoakseni paras mahdollinen
levityskanava Pohjois-Amerikkaan talla hetkella. Voi olla etta he
tulevat Angoulemeen tanakin vuonna. (Englanninkieliset /kaannoksilla
varustetut) naytekirjat osoitteeseen Chris Staros, Top Shelf
Productions, World Headquarters, PO Box 1282, Marietta GA, 30061-
1282, USA <staros@bellsouth.net> Annoin sunnuntaina Chrisille Napa
nelosen ja Mondayn, koska ne oli viimeiset englanninkieliset kirjat
mita oli jaljella. Siis Glomppia, Laikkua, Terhia, Katjaa sinne pain
vaan. Provikoista en tieda; kannattanee yrittaa saada aikaan
yhteispaketti vai mika sitten lienee edullisin tapa lahettaa.
> Lisaa Top Shelfista: www.topshelf.com
>
> (Hei Jenni, ajattelin etta sun olis hyva tietaa etta F-52:lla on
erittain huono maine: paitsi etta he eivat maksa, he ovat kadottaneet
50 sivua Freonin Thierry Van Hasseltin Gloria Lopez-
monotypiaoriginaaleja EIKA heilla ollut vakuutusta EIVATKA he pysty /
halua korvata niita. Juttu on menossa oikeuteen. Samassa kaupungissa
toimiva Drawn&Quarterly ei tee enaa ollenkaan yhteistyota heidan
kanssaan. F-52:n nuoret myyjakundit oli kylla tosi mukavia, mutta
omistajaukko aiheutti inhotuksen varistyksia, varsinkin kun sain
Julielta kuulla etta se on just SE tyyppi...)

> Stereoscomic on kokoamassa kansainvalista small press kataloogia
nimella The International Small Press Conspiracy. (jotkut onkin jo
asiasta jyvalla?) Listattavaksi halutaan mm. tekijat; fanzinet, minit
ja antologiat; kustantajat; webbisivut (Pienlehtitaivastelijat,
haloo!) ja kaupat. Deadline on MARRASKUUN LOPPU. Tilatkaa asiallinen
esite ohjeineen osoitteesta Stereoscomic /Alban Rautenstrauch, 98-100
Avenue de la Republique, 77340 Pontault-Combault, France tai os. <
stereoscomic@club-internet.fr>

> Ja omia juttuja voi lahettaa mm. uuteen New Thing- antologiaan,
jossa juuri julkaistiin Katjaa. <jimhiggins63@yahoo.com>, new suit,
115 8th street, Staten Island, NY 10306, USA. Muita lehtia tuon
tullessani naytille Taidehallille joulukuussa sitten.