Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Taiteella menee huonosti?

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 11.09.2002 - 17:33:33

Hannini:

> Jos Suomeen ei ole jo syntynyt sarjakuvamarkkinoita,
> ei ne koskaan tule syntymäänkään. Moni valittaa tälläkin hetkellä mutta
> pari vuotta eteenpäin ja huomataan että nyt elettiinkin aallonharjaa.
> Toivokaa että olen väärässä.

Toivotaan. Heh. Minun historiannäkemykseni mukaan Suomessa oli melko toimivat
sarjakuvamarkkinat vielä kymmenen vuotta sitten, kun Jalava ja Like julkaisivat
nykyiseen verrattuna paljon tasokasta käännössarjakuvaa. Nyt sitä ei julkaista.

Kotimaisen sarjakuvan tarjonnan suhteen nyt eletään parempia aikoja kuin ennen.
Mutta suurilta kustantamoilta puuttuu edelleen näkemys ja strategia uuden
kotimaisen sarjakuvan julkaisemisessa. Siitä on puhuttu niin paljon...

Miksi kukaan ei mene vaikka Otavaan ja sano, että julkaiskaa tätä, älkää
julkaisko sitä, saanko tulla teille kustannustoimittajaksi?

Tyhmiä kysymyksiä.

ville