Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] (mainos) Sarjainfo 2/02 ilmestynyt

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 14.08.2002 - 14:27:27

VermeS wrote:

> Meijan sukutilan vintillä olevat 50-luvun seurat ovat suurin
> piirtein samallaista paperia kuin tämä uusin Sarjainfo. Nuon
> seurat ovat aika heikossa kunnossa... Sitä vaan aloin miettiä
> että miltä tuo uusin Sarjainfo näyttää 50 vuoden päästä...
> Sillä luultavasti nuo Sarjainfotkin päättyvät sinne varastoon
> joskus...
> --
> ICQ:24928919
> Ubi dubium ibi libertas.

Nyt puhut asiaa! Olin kirjoittamassa säilyvän paperin puolesta, mutta
olin jo luopumassa kun ajattelin etten joka käänteessä pitäisi meillä
kansalliskirjastossa esille tulevia juttuja esillä myös täällä
keskustelupalstalla.
Helsingin yliopiston kirjaston kun pitää säilyttää suomalaiset
painotuotteet maailman loppuun saakka "tutkimusta ja tiedonhakua varten"
- niin kuin meillä papereissa lukee.
Ja sitä nähdään ihan päivittäin, kuinka haurastunut, puupitoinen, hapan
paperi murtuu ja murenee, huonoimmassa tapauksessa vallan lumisateeksi
(tosin demonstraatiossa, sanomalehden kaksoiskappale, noin 1880-luvulta).

Minusta Sarjainfon uusin numero ei ollut ensi katsannolla kylläkään ihan
sellaista paperia. (Sen sijaan meikäläisen toimittama vuoden 1975 ainoa
numero, se Pekka Puupää -erikoinen, on. Se on sanomalehtipaperin
näköiselle painettu. Kenkku juttu.)
Ja tuo Seura-muistutus on kyllä paikallaan. Meille tänne kirjastoonkin,
josta tätä kirjoitan. Seurahan ei edes ollut sanomalehtipaperille
painettu vaan paremmalle.

*** Terkkuja paperinsäilyttäjien suunnalta! *** Heikki K. (Helsingin
yliopiston kirjasto)