Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Karikaatyyriautomaatti - tule sinäkin piirtämään

From: Leif Packalen (leif.packalen@worldcomics.fi)
Date: 14.08.2002 - 12:57:57

Karikatyyriautomaatti on nyt kovaa vauhtia valmistumassa ja on aika miettiä tilaisuuksien aikatauluja.
Automaatin tuotto menee kokonaisuudessaan Intia-projektin tukemiseen. Hankeessa koulutetaan kansalaisjärjestöaktiiveja tuottamaan sarjakuvia tiedotustarpeisiinsa. Sarjakuvantekijät ja Maailman sarjakuvat ovat hankkineet automaatin rakennusmateriaalit ja Katja ja Matti rakentavat sen.

Sarjakuvafestivaali 24.8. Aktia-sali

Karikatyyriautomaatti sijoitetaan sarjakuvafestareilla sisäänkäynnin tuntumaan. Se pystytetään aamulla ja on toimintavalmis klo 10.30 ja pidetään käynnissä klo 20.00 saakka. Tähän tarvitaan n. 12 - 18 piirtäjää. Seuraavat ovat jo lupautuneet: Hagelberg, Hiltunen, Koivisto, Lukkarinen, Mäkelä, Suorsa, Tietäväinen, Tukiainen, Tuomola ja vielä on tilaa muillekin.

Siis, jos haluat panoksellasi osallistua Intia-projektin tukemiseen, nyt siihen on hyvä tilaisuus! Kynä käteen ja automaatin uumeniin. Olemme arvelleet, että 30-45 minuuttia per piirtäjä voisi olla sopiva aika.

Karikatyyriautomaatti on rento varainhankintasysteemi eikä mikään näköispatsaspiirtämö. Karikatyyrin hinta on 5 euroa ja on ajateltu, että sen tekemiseen käytetään n. 4 - 5 minuuttia. Piirtäjien ei kannata ottaa liikaa paineita.

Minulle voi ilmoittautua ja esittää aikataulutoivomuksia. Ostan myös piirustuspaperit. Ottakaa omat kynät mukaan.

Jatkoa seuraa: karikatyyriautomaatti on myös Akateemisen "Kirjojen yö"-tilaisuudessa 29.8. klo 18.00 - 24.00. Sarjakuvafestareiden aikana suunnitellaan Akateemisen tarkempi aikataulu.

Karikatyyriautomaattia on tilattu myös Kirjamessuille lokakuussa. Siitä lisää myöhemmin.

Terveisin,

Leif Packalén
Maailman sarjakuvat - Världens serier ry.
World Comics-Finland
Vanamontie 4 E 156
01350 Vantaa, Finland
puh 8736751 tai 040-5318235