Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Re: Mikki Hiiri ja Mannerheim (fakta)

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 23.07.2002 - 19:21:21

>Mussolini tiemmä tykkäsi Mikki Hiirestä. Sen takia Topolinot ovat olleet
>Italiassa
>kovassa kurssissa. Mussolinin aikaan siellä olivat kaikki muut
>amerikkalaiset
>sarjakuvat näkymättömissä.

Tietämäni mukaan, Mussolinin lapset tykkäsivät Mikki Hiirestä eli
Topolinosta ja siksi hiiri olisi saanut jatkaa italiassa muita pidempään.
Mikkikin joutui lopulta taipumaan Musson täydellisen autarkian vaatimusten
edessä. Topolinosta tuli ihmishahmo Tuffolino ja Topolino lehti oli jonkin
aikaa ilmestymättä.
Musso itse muistamani mukaan tykkäsi länkkäreistä, vaan en voi olla varma.

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -
YO-kylä 52 A 26 --------------- -
20540 Turku ------------------- -
timoro@hotmail.com
timoro@sunpoint.net
¨¨ Personal:
http://www.geocities.com/timoro2/
¨¨ Ankkalinnan Pamaus:
http://welcome.to/ankistit
"Rumble on, buxom bumble bee!
Go sit on cowslip - far from me!"

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: