Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Sarjis-apua

From: Shimo Suntila (siilsu@utu.fi)
Date: 18.06.2002 - 10:21:21

On Tue, 18 Jun 2002, Häkä wrote:

> Mitä markkinaa on tarjolla yhdelle sarjikselle joka kertoo yhdestä
> entisestä wrestlarista joka asuu pre-futuraalisessa maailmassa
> koiransa kanssa yhdessä hökkelissä keskellä aavikkoa, jonka
> perustehtävänä on taistella "pahojen tyyppien" kanssa, jotka ovat
> vähän länkkärimäisiä. Sarja on englanninkielellä, ja alustavasti
> mustavalkoinen jonka päähenkilöt ovat värillisinä.

   Yleinen kuvaus ei vielä kerro mitään tähdellistä itse sarjasta.
Voihan Preacheriakin kuvata samaan tyyliin: "Jumalan toimintaan pettynyt
pappi lähtee koko Amerikan kattavalle etsintäretkelle, jonka kuluessa
hän kohtaa ihmisiä menneisyydestään ja saa uusia ystäviä ja vihollisia.
Apunaan hänellä on myös pään sisällä asuva demoni." Kaikki sarjan
lukeneet tietävät kuinka hyvin tuo kuvaa tarinakaarta, teemoja jne.

   Onko pre-futuraalinen sama kuin nykypäivään sijoittuva?

> Ja seuraavasti; mitä kustantamoja olette käyttänyt, halpaa ja hyvää
> jälkeä on paras meidän puolesta. Ja mitä noin 25 sivuinen plus kannet
> sarjis maksaa?

   Tarkoitatko mitä painoja on käytetty, vai todellakin kustantajaa?
Jälkimmäisistä en tiedä mitään, mutta painoista tiedän ainakin Åbo
Akademis Tryckerin ja yliopiston Digipainon. Digipaino on suht
edullinen kun painosmäärät on pieniä, isommilla satseilla taas painot
menee ohi.

   Yleensä lehdet on sivumäärältään neljällä jaollisia. Jos on kyse
painoista, kannattaa olla kahdeksalla jaollinen, koska muutoin osa
arkeista menee hukkaan. Tai noin joskus viisi vuotta sitten opin.

- Shimo

--
 Shimo Suntila, shimo@utu.fi \ Scifi * Fantasia * Anime * Tähtien sota /
 http://org.utu.fi/yhd/stk/   \   Spin * Vapaa Galaksi * Kosmoskynä   /