Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] RE: [puhekupla] RE: [puhekupla] Tärkein syy olla tulematta festareille?

From: Kivi Larmola (kivi@kaapeli.fi)
Date: 20.02.2002 - 21:59:59

Hep!

Älkää missään tapauksessa käsittäkö, että mä morkkaisin toisten työtä, kun tarkoitukseni on provosoida keskustelua siinä toivossa, että useampi ihminen tulisi sanomaan, _miten_ homma täytyisi hoitaa - saattaisi olla vaikka joku oikeakin idea siinä. Tärkeää ja suurta työtä on se, että hommaa ylipäänsä hoidetaan, eikä sen tarvikaan olla mulle - mut on voitettu jo:-)

En ole tyytyväinen SSS:n toimintaan, jos se ei palvele suurta yleisöä. Piste. Suomen sarjakuvaseuran tehtävä on edistää sarjakuvan asemaa suomessa, ja toimia yhdistävänä kattojärjestönä suomalaisille sarjakuvanharrastajille. Suomalaisia sarjakuvanharrastajia ovat myös keräilijät, ja ne jotka fanaattisimmin rakastavat omaa suosikkisarjaansa eivätkä mitään muuta.

Mitä tulee tähän riemukkaasti muutamaakin ihmistä ärsyttäneeseen "naivistinen ikonimalli" -juttuun, on totta, että helpoimmin on näytille tarjolla taiteilijoita, joiden työt on vaikeammin lähestyttäviä kuin vois olla. Se nyt vaan on niin, että mielenkiintoisimman ja virkeimmän vastakulttuurin keinoin ei konservatiiveja kosiskella - ja konservatiiveillä on sitä rahaa ja hyvää tahtoa enemmän jäljellä kuin sarjakuvan aktiivisilla moniottelijoilla, jotka on budjetoineet sarjakuvapennosensa hyvissä ajoin etukäteen.

Pahiten mä pelkään, että festarit saa elitistisen leiman olemalla liian high brow. En mä sitä aja takaa, että festarien teema olis vanhat Buster-lehdet, ja iltaklubilla soittais Mika Sundqvist, mutta ihan yhtä pelottavaa on jos ruvetaan kuvittelemaan että Mike Dianan työt olis hyviä vain siksi että ne on kielletty. Ja Lynchin Angriest dog... on ihan oikeasti huono sarjakuva. Mutta totta on myös, että eräät viime vuosien kiehtovimmista sarjakuvista avautuvat turhan vaikeasti ja siksi jäävät hämäriksi niille, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

Viesti vallankumouksesta on kirjoitettu koodikielellä postimerkin kääntöpuolelle.

Kivi

  • application/ms-tnef liite: stored