Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] palautetta asemalle

From: marko turunen (superturunen@hotmail.com)
Date: 04.02.2002 - 18:45:45

Oikeaakin palautetta Asemalle

Sihvonen: Ollakseen mielenkiintoisen näköistä, piirustusten muotokieltä
voisi kehittää reilusti johonkin suuntaan. Nyt muoto näyttää löysältä ja
heikolta, ei hauraalta. Herkkyys puuttuu. Jälki on kylläkin sujuvaa,
tunnistettavaa ja kaiketi persoonallista mttei kovinkaan nautittavaa. Kuvien
musta/valko suhde tekee sivuista tylsän ja tasapaksun näkoistä. Yleisilme on
tasaisen harmaa.Työmoraali on kuitenkin korkea ja lehdissä näkyy oikeaa
intohimoa tekemiseen. Plussaa on Karin lehtien luettavuus. Niitä lukee
mielellään ja joistakin tarinoista löytyy vahvaa keskiluokkaista tunnelmaa,
jota kuvien harmaan valju yleisilme tukee.

Lietzen osaa piirtää ammattimaista jälkeä, miellyttäviä ja ehjiä
kokonaisuuksia. Kaikesta näkee että tekemisen halut ovat kovat. Lietzenillä
ei ole pidätysvaikeuksia. Vaikka intohimoakin löytyy, lopputulos on
kuivahko. Teknisesti Mikalla on homma kutakuinkin hallussa. Suurin ongelma
on oman näkemyksen puute. Työn suhteellisen korkeasta laadusta huolimatta
takaraivoon jää epäilys tavaran aitoudesta. Suhtautumisesta sarjakuvan
tekemiseen ja tekemisen laadusta täydet pisteet.

Ranta ja af Hällström: Se hyvä mikä tuntuu yhdistävän kaikkia Asemalaisia,
eli halu tehdä on myös Rannassa ja af Hällströmissä. Tekeminenhän on kaiken
kehityksen perusta. Se että jaksaa tehdä ja kehittää itseään, sellaista voi
vain kunnioittaa. Taikina on uunissa. Nyt vain odotetaan mitä sieltä tulee
ulos.

Minunkin tekemisiäni saa ruotia. Voi mennä henkilökohtaisuuksiin.

Jalavasta olin tosissani. Olisin niin mielelläni ostanut Tiffanyn, mutta se
oli kannesta kanteen pilattu. Ajatelkaapa jos kirjoitetusta kirjasta
puuttuisivat vaikkapa kaikki pronomonit tai kaksoiskonsonantit. Olisivat
vain kadonneet jossain matkalla painoon. Vahingon kyllä ymmärtää jos se
tapahtuu vain kerran. Minulle ne puuttuvat viivat oli tärkeitä.

T:MarkoT