Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] suomalaiset toimintasarjat jne.

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 06.12.2001 - 20:13:13

>Shokki-sarjojen kustantajaksi veikkaisin kirjapaino Painoraumaa, joka sitä
>lehteä painoi?! Mulla on kans pari noita "tosiasiohin ja tieteislogiikkaaan
>perustuvia älyjännäreitä". Piirtäjän tai käsikirjoittajan nimeä niissä ei
>mainita.

Shokki-sarjoja piirsi melko kömpelösti K. Salmela. Nimi mainitaan
signeerauksena ykkösnumeron viimeisellä sivulla. Kustantaja oli
Painorauma/PR-tuotanto. Painorauma toimii yhä, joten joku ponteva henkilö
saattaisi vielä löytää tarpeeksi tietoja vaikkapa Sarjainfon artikkeliksi.
Rick Random lienee ollut näiden, varsinkin avaruussarjojen (avaruuspoliisi
Mike Speik), vaikuttajana...
"Maapallon tulevaisuus oli kyseessä, jaarittelut sai jäädä.." heh heh.

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -