Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] materiaaleista vielä...

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 01.12.2001 - 10:44:44

>kiitoksia kaikille vaikka itse en keskusteluun voinut
>osallistua hirveästi (koeviikko). en mielelläni viittis
>scannata originaaleja ja sitten taas uudestaan printata.
>voiko harmaasävyjä saada mitenkään muuten sarjakuvaan
>_siististi_? en nimittäin jaksaisi alkaa tuhrimaan ruutuja
>vesivärillä tms.
Petterin kommentti rasteroivasta kopiokoneesta (mikähän lienee laitteen
virallinen nimitys?!) oli ihan asiallinen. Tämä Antin (ja Auran) viesti
kertoo että kysyjät liikkuvat aika peruskysymysten äärellä. Näihin
kysymyksiin vastaa laajasti Kupla-akatemia http://www.kupla.net/akatemia.
Viruaalikoulun ensimmäisessä kerroksessa on juttua välineistä ja
julkaisemisesta. Siellä on jotain jopa tietokoneella värittämisestä yms.
teknisemmästä, eli käykää sieltä tutkimassa. Löytyy otsikkoa "Harmaata
pintaa", "Työn toimittaminen tiedostona" ym. ym.

Asioita voi tehdä niin monella tavalla ja kaiken kertominen tälläisen
listan puitteissa on sirpaleista ja vähän tosiaan turhaakin kun kerran tuo
webbihommeli on olemassa. Sen sijaan ottaisin mielelläni vastaan
kommentteja Kupla-akatemian puutteista ja virheistä, näihinkin asioihin
liittyen.

Reima