Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Meili "sanoma" sisälsi ehkä viruksen

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 29.11.2001 - 12:48:48

>Sain äsken Puhekuplan kautta meilin "re:re:sanoma", joka oli ilmeisesti
>uutisistakin tuttu bad.trans. -mato.
>Viestiä ei kannata avata - ja jos jo avasitte, hävittäkää se.
Joo, ja nyt on kuulemma sellaisiakin viruksia jotka käynnistää itse
itsensä. Ainakin yhdelle toiselle listalle kuuluva tyyppi valitti tälläistä
sen jälkeen kun hänen koneensa oli levittänyt virusta.

Lisää tietoa BadTransista ja virustorjuntapäivitys: http://www.f-secure.fi/

>Ajakaa varmuuden vuoksi virustorjuntaohjelma kertaalleen.
>Jos ohjelma on päivittämättä, päivittäkää se.
>Jos teillä ei ole virustorjunta-ohjelmaa, hankkikaa sellainen.
Edelleen, jos käytät MS Exploreria niin päivitä ihmeessä se uusimpaan
versioon tai vaihda sähköpostiohjelmaa. (itse käytän Eudoraa)

>Kuulun myös kääntäjien postituslistaan, ja sen kautta on kahden viikon
>sisällä tullut kaksi eri virusta.
Joo, harmi että tämäkin lista on lähtenyt tälle linjalle. Eikös tällä
listalla ole liitteiden lähettäminen mahdotonta. Mutta nyt ne pirulaiset on
sitten tehneet viestin joka on itsessään virus!

Reima

Reima Mäkinen
gsm 040-7157 222

kuvagra@nic.fi