Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] RE: [puhekupla] (varoitus) Pauli Kalliolle puukkoa selkääQ=n Rumbasta!

From: Kivi Larmola (kivi@kaapeli.fi)
Date: 14.11.2001 - 20:08:08

>Sarjakuvantekijät ry voisi vaikka laatia tälläisen ns. yleissopimuksen
jossa olisi "alan yleiset sopimusehdot" listattuna. Siinä olisi sitten
tyhjä tila tekijän ja asiakkaan nimelle. Sitä sopimusta voisi toisaalta
jokainen oman mielensä mukaan editoida, ja katsoa mistä eduistaan luopuu
(pakosta tai halulla). Myös viittaaminen ns. yleiseen käytäntöön voisi olla
sopimusta solmiessa huomattavasti uskottavamman kuulosista kuin "mä haluun"
-perustelu.

Kannatetaan. Muusikkojen liitolla tuommoinen on, ja olosuhteisiin nähden (vielä villimpi ja huijarikkaampi ala, jos mahdollista) tuntuu toimivan.

Eikä siinä kai mitään, kunhan ei ruveta tariffeja sanelemaan, kuten Grafia aikoinaan...

Kivi

  • application/ms-tnef liite: stored