Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Festarit selvityksiä

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 14.09.2001 - 09:27:27

>ööh... mikä poliisien arvio?
no mm. virkavalta on tehnyt joskus arvovaltaisia arvioita kävijämääristä.

>Mutta on kuitenkin kovin todennäköistä että ne satunnaiset poikkeajat
eivät >ostaisi mitään, katselisivat vain ja...
On varmaan jollain kauppiaista sellaisiakin tuotteita jotka menis esim.
sille perheenäidillekin joka ei ole pihtiputaan mummo. Osalla kauppiaista
oli tavaraa mennyt kuulemma paremmin, osalla huonommin. Kuvittelisin, että
myytävät tuotteetkin vaikuttaa. Tänä vuonna oli kai ainakin yksi selkeä
hittialbumi (mikä sitten hitiksi lasketaankaan) mutta ainakin
allekirjoittaneen pasmat sotki Kukun dumppausmyynti. (Tai sotki ja sotki -
sijoitin joka tapauksessa kuin Sulo Vilen.) Ilmojen vaikutusta on hankala
arvioida, kai se myyntiinkin vaikutti, kävijämäärään ainakin. Toisaalta,
osa kävijöistä varmaan "viihtyi" kauemmin kuin oli alun perin aikonut ja
törsäsikin siten enemmän kuin oli aikonut. Ja se kauppiaskysely on edelleen
vain suunnitelmissa...

Lipulliset kävijät on laskettu. Kalliimpia meni 1186 ja halvempia 1230.
Sunnuntai oli inasen vilkkaampi päivä. Työntekijöitäkin oli aika lailla ja
varmaan muutama tyyppi tuli sisään pummilla, eli MINUN arvioni kahden
päivän maksullisen alueen liikkujista on yli 2700 ihmistä.
Jos lasketaan mukaan kävijämääriä muissakin festaririennoissa, eli
näyttelyissä, on ns. festariyleisö yli puolet suurempi.

Koko Sarjakuvaseuran myynti, eli festarikassit, paidat ja muu roina mukaan
lukien oli sen verran, että budjetti jäi vain 10-20tmk miinukselle. Tämä on
Reijan mukaan ns. normaali persnetto. (Kaikki budjetoidut avustukset on kai
jo saatu, laskettu mukaan tuohon ja käytetty). Eli se siitä rahoiksi
lyömisestä. Mitään tämän tarkempaa en osaa vielä kertoa, koska festarein
tuottaja, Roju, potee flunssaa ja kipuja, niin ettei voinut tulla
kokoukseen. Asian puimista jatketaan toimistolla 25.9. klo 17.

Kiitos vielä myös omasta puolestani kaikille festariorjille, -enkeleille ja
muille hyville ihmisille, sekä tietenkin Rojulle.

Reima Mäkinen