Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Puhekupla tukkii Inboxin

From: vranta@mappi.helsinki.fi
Date: 30.08.2001 - 16:21:21

Teemu murehtii:
> ehdotan, että puhekupla-listan rinnalle perustettaisiin "puhekupla
> tiedottaa" -lista, johon tulisi ainoastaan ilmoituksia ja takuulla
> tärkeitä
> viestejä. Haluaisin pois tältä "kuka tän piirsi-tää on jännä
> manga-kaikki
> muut paitsi minä on väärässä" -listalta,

On varmaan totta, että lista tukkii sähköpostin helposti, jos ei käy usein
tyhjäämässä boksejaan. Delete-nappula on toki keksitty, mutta jos viestejä on
kertynyt yli sata, tilanne ei ole kiva. Jos sähkopostin kohtuukäyttäjät
voisivat saada vain "asialliset" viestit, tilanne olisi aika ihanteellinen.

Muuten puhekuplasta on kyllä tullut erinomainen väline sarjakuvaihmisten
väliseen kanssakäymiseen. Ja kaikkiin keskusteluihin osallistuu tuskin kukaan.
Älkää nyt ruvetko puhumaan siitä, millaiset keskustelut pitäisi rajata täältä
pois! "Kuka piirsi tämän" on helvetin hauska ajatus, enkä ole missään käynyt
niin hyviä keskusteluja sarjakuvan kohtalonkysymyksistä kuin täällä (ehkä
tapaamiset-listalla). Niiden, joilla ei ole mielipiteitä ja joita muiden
mielipiteet ärsyttävät, ei ole pakko edes avata viestejä, jotka tulevat esim.
minulta tai Reimalta otsikolla "Sarjakuvan tulevaisuudesta".

Mutta inboksin täyttyminen on todellinen ongelma.

ville r.