Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] TeleVisioita

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 17.08.2001 - 13:15:15

Kas peijoona. Olin viime tiistaina haastateltavana aiheesta Pikku Nikke ja
tekijänsä. Kyseinen päivä (14.8) olisi ollut René Goscinnyn 75-vuotispäivä. Tämä
päivä taasen (17.8) on Jean-Jaques Sempén 69-vuotispäivä. Onnea!
Minun haastatteluni tulee Kirjaseikkailu 2001 - ohjelmavälikkeessä ensin radion
puolelta 11.11 (Yle1) n. klo 12 ja TV:stä Ylen AamuTv:ssä 13.11 klo 08
paikkeilla. Entäs sitten? No sitten, että NYT-liite kertoo, jotta Goscinnyn
puoliksi käsikirjoittama elokuva Le viager esitetään TV5:lla ma 20.8 klo 23.15.
No mitä sitten? Sitä, että (näkemättä ko. elokuvaa) uskon sen olevan hyvä -
leffa on kirjoitettu Goscinnyn parhaalla luomiskaudella, 60-70-lukujen
taitteessa - katsokaa varmuudeksi juuri uudestipainettua Asterix-albumia
Jumaltenrannan nousu ja tuho (1971).
Mitä vielä? Niin, Nelonen alkaa esittää Geof Darrowin ja Frank Millerin
sarjakuvaan The Giant and Rusty the Boy Robot perustuvaa animaatiosarjaa
höntillä nimellä Jätti-Robotti ja Punapää to 23.8 klo 07.25. Kyseinen
sarja(kuva) on tietenkin "kunnianosoitus" Ozamu Tetsukalle.
Entäs sitten? Ei muuta kuin että Burtonin Apinoiden Planeetta on katsomisen
arvoinen.

t. Vesa