Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: Vastine: [puhekupla] Holmenkollen

From: Reima (kuvagra@nic.fi)
Date: 15.06.2001 - 15:07:07

>Ja vaikka se oli niin hyvän näköinen niin miksi sitä ei ostettu?

Minulla on muuan ystävä joka osaa tehdä hyviä ilkeitä kysymyksiä. Sellainen
voisi olla kysymys Markulle: Miten Holmenkollen -albumia on markkinoitu?

Tuohon kysymykseen (ja oletettuun vastaukseen) kulminoituu mielestäni monia
aika oleellisia juttuja, jotka ovat sarjakuvahommeleissa pielessä.

Mika Liezen:
>Jos toivotaan että sarjakuvaa markkinoitaisiin ja lobattaisiin
>samalla tavalla kuin monia muita kirjallisuudenlajeja
>se vaatisi tuekseen jonkin ison olemassaolevan viestintäkonsernin.
Niin, tässä yhteydessä Aku ja Helsinki Media on helppo unohtaa. Tosi
asiahan on, että Aku Ankka taitaa olla ainoita sarjislehtiä jota
rummutetaan erilaisin kampanjoin. Näkyvyyttä on niin ulkomainoksissa kuin
HS:ssä! Tämä on ihan ymmärrettävääkin, on helpompi pitää suosiota yllä ja
homma pyörimässä, kuin rakentaa kokonaan uusi juttu tyhjästä. Tässä
tapauksessahan se kannattaa koska tilaajakunta on niin suuri.

Mikähän mahtoi olla Punaniskan levikki parhaimmillaan?! Sekin nimittäin
näkyi aika hyvin, mm. konsernin muissa lehdissä.

Kivi:
>Sen sijaan monikulttuurinen aikakauslehti, joka "sattumalta" sisältää
>runsaasti laadukasta sarjakuvaa saattaisi kannattaakin.

Tätähän Pasonen yritti Alphalla. Ei tosin R:n kautta. Olisikohan aika nyt
kypsempi? Minun makuuni moinen ympäripyöreys ei kyllä iske...
kahvipöytälukemistoista saattaisi silti löytyä tulevaisuutta, vaikka ne
ovatkin tunnetusti enämpi nousukauden ilmiö.

Reima