Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Vs: [puhekupla] Pariisin sarjakuvakaupat

From: Kirsi Kinnunen (kinnunenkirsi@onetelnet.fr)
Date: 07.06.2001 - 01:13:13

Bonjour vaan itsellenne täältä "Paraisilta"

Onhan täällä niitä sarjakuvakauppoja, mutku mä en vaan muista kaikkien nimiä, paikannan ne kyllä... kuten seuraavasta näkyy:

* Yksi on rue St Jacques ja boulevard Saint Germainin kulmassa (Pariisin 5. kaupunginosa, metro Cluny la Sorbonne tai Maubert Mutualité), siellä on kaikkea kahdessa kerroksessa
* Sitten on yksi rue Monsieur le Princen ja boulevard Saint Michelin kulmassa (enemmän rue Monsieur le Princen puolella), Pariisin 5. kaupunginosa myöskin ja Clunyn metroasema kelpaa siihenkin tai sitten Luxembourg
* Sitten löytyy lisää: hyvä käytettyjen (sekä uusien) kirjojen kauppa Parallèles, jossa on myös aika mukava valikoima sarjakuvaa, 47, rue Saint-Honoré, Pariisin 1. kaupunginosa, metro Châtelet les Halles
* toinen hyvä käytettyjen kirjojen kauppa, jossa saattaa olla sarjakuvia nimeltään Gilda, 36 rue des Bourdonnais, Pariisin 1. kaupunginosa, sama metro
* yksi erittäin pätevä sarjakuviin erikoistunut kauppa sijaitsee Pompidou-keskuksen liepeillä, joko rue Brantome tai rue de l'Horloge à Automates (vierekkäiset kadut)
* sitten vastikään avautui yksi tosi kivan tuntuinen sarjakuviin erikoistunut kirjakauppa, jossa järjestettiin huhtikuussa mm. Joe Saccon Goradze-albumin ranskannoksen yhteydessä keskustelutilaisuus (Joe oli itse paikalla ja pikkuinen kauppa tupaten täynnä väkeä), ja jossa oli tosi monenlaista sarjakuvaa tarjolla --- MUTTA nyt en kyllä muista paikan nimeä enkä osoitetta - jalat osaisivat varmaan reitin... selvitän osoitteen ja lähetän sen myöhemmin, jossain Pariisin pohjoisosissa se oli
* yritän selvittää vielä yhden sarjakuvakaupan osoitteen, jossa olen käynyt ja jossa oli vaikka mitä, mutta nyt on jo päässä useampi kuin yksi reikä...

Jos muuten tarvitsette sarjakuvien kääntäjää, niin teen täten itseni tykönne:
(Ihan ilmaiseksi en tee, koska olen freelance-työläinen, mutta olen ikäni kulttuuritöissä olleena tottunut vähälle ruoalle...)
Käännän: suomi-ranska, ranska-suomi, englanti-suomi sekä ehkä saksa-suomi ja ruotsi-suomikin (kahdesta jälkimmäisestä täytyy kyllä nähdä tekstin vaikeusaste ensin).
Kokemusta on: Heikki Paakkasen Sissin ja siviilipalvelusmiehen Pariisin seikkailut ranskaksi, Kalervo Palsan Kuolema ja intohimo ranskaksi, Pariisin Suomi-instituutin suomalaisten sarjakuvantekijöiden näyttelyn albumi ranskaksi ja monia yksittäisiä pikkujuttuja (Kati Kovacs, Joakim Pirinen ja ties mitä) ranskaksi sekä lisäksi suomeksi mm. Aku Ankkaa, "Assoja" mm. Killoffer, Egmontille Rubiini-albumi, Rantanplania jne.jne. Sekä myös fantasiaromskuja Jalavalle.

Olisikohan tämä osuus jo pitänyt laittaa sinne [ilmoitus]-osastolle...?

Kuulumisiin ja bail bail - niin kuin englantia osaavat ranskalaiset kirjoittavat bye byen.
Kirsi Kinnunen
+ 33 (0)6 70 37 61 03
+358 (0)40 5512131
kinnunenkirsi@onetelnet.fr