Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] paras omakustanne

From: kuvagra@nic.fi
Date: 28.05.2001 - 16:17:17

At 11:33 28.5.2001 +0300, you wrote:
>hei,

>olen vähän aikaa sitten kiinnostunut suomalaisesta sarjakuvasta ja minua
Mikä sai sinut kiinnostumaan?!

>kiinnostaisi tietää hyviä lehtiä joihin tutustua ja kuinka niitä voi
>hankkia. Sarjakuvaseuran sivuilla oli jotakin ja Sarjainfossa on esitelty
>pienlehtiä suppeasti, mutta kummastakaan ei oikein saa selvyyttä ovatko ne
Omakustanteita myyvät mm. Kukunor (Tre) ja Oskun Divari sekä Lehti Fennica
(Hki) Akateemisista kirjakaupoistakin voi katsella, ja kirjastoista
(Ainakin muutamia omakustanteita niihin on tilailtu). Kemin festarit
(olivat juuri) on yksi paikka missä tapaa tekijöitä, samoin Helsingin
sarjakuvafestivaalit (8.-9.9.2001) ja piirtäjätapaamiset Tampereella ja
Helsingissä. Paikallistoimintaa on tämän lisäksi myös ainakin Turussa ja
Joensuussa.

>lehdet tutustumisen arvoisia kun kaikki on niin ympäripyöreästi kerrottu.
Useimmat lehdistä ovat mielestäni tutustumisen arvoisia, tosin eri syistä.
Kuvituspuoli on yleensä paremmin hallussa kuin tarinat, vaikka tämäkin
vaihtelee.
Yhden tai kahden lehden perusteella ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.

Reima