Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Somistus- ja lavastustaito haussa

From: vranta@mappi.helsinki.fi
Date: 20.04.2001 - 11:13:13

Tervehdys!

Kuten ohimennen mainitsin festarikokouskutsussa, festarityöryhmään kaivataan
ulkoasun suunnittelijoita, organisoijia ja toteuttajia. Pitäisi ryhtyä hyvissä
ajoin työhön, koska makasiineilla on paljon seinätilaa, joka täytyy saada komean
sarjakuvahenkiseksi.

Toistaiseksi käytössämme on noin sata metriä viimevuotisesta Eilisen huomiset
-näyttelystä jäänyttä valkoista seinää, jota voi käyttää. Aikomuksena on myös
teettää valtavia suurennoksia ulkomaisten vieraiden ja pienlehteilijöiden
teosten yksittäisistä ruuduista.

Nyt kaivataan ihmistä, jolla on tietoa ja näkemystä somistuksesta, sisustuksesta
ja/tai lavastuksesta. Jotta ulkoasusta tulisi komea ja toimiva, jonkun täytyy
organisoida ja sanoa "ei noin", kun lavasteita nostellaan pystyyn.

Lisäksi kaivataan työryhmää. Niitä, jotka ovat ahkeria, ja niitä, joilla on
taitoa. Tämä on palkitsevaa hommaa ja hauskaa. Tarttukaa.

Tällä hetkellä somistusta hoitelee Petri Bergman (lähinnä kuitenkin kai
pienlehtipuolta), mutta muukin festarin järjestämisporukka on siinä mukana.
Tuisku Honkanen (ja Kari Sihvonen?) on ilmoittautunut orjaksi, ja minä ja Mika
Lietzen yritetään ellei muuta niin etsiä porukkaa ja suunnitella mukana. Roju
tietää raha-asioista.

ville ranta

ai niin. Minäkin olen orja.