Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] sarjakuvatutkimusbibliografia netissä

From: kuvagra@nic.fi
Date: 21.02.2001 - 12:59:59

>Mitään toimivuusongelmia en havainnut. Miten vinossa?
Sain nyt tutkittua asiaa, ja siellä on vääriä nimitägejä. Ne haittaavat
lähinnä jos laitat listan bookmarkkeihisi, sille tulee väärä nimi. (Kaikki
heti kokeilemaan!) Asia korjaantunee pian.

>Tosi hieno homma muuten kyllä toi! Toivottavasti siellä on sitten kaikki!
>Yllättävän paljonhan tuota on tässäkin maassa tehty!
Kyllä, listassa puutteitakin on. Käsittääkseni listan julkistus webissä oli
oleellista mahdollisimman pian, jotta painettu varsio olisi vielä parempi.

Rasila itse kirjoittaa:
"Törmäsin muutamiin erinomaisiin proseminaari- ja seminaaritöihinkin, mutta
johdonmukaisesti kaikkien Suomessa tehtyjen alemman tason akateemisten
tutkimusten kartoittaminen ja läpikäyminen olisi käynyt ylivoimaiseksi.

Kaikkia tutkimuksia en ole onnistunut saamaan käsiini."

Opinnäytetöissä varmasti on materiaalia laidasta laitaan. Itseäni
kiinnostaa sarjakuvan ja uusmedian kytkökset ja niihin liittyvä teoria ja
tutkimus, jota on tehty tietääkseni tosi vähän suhteessa siihen, mitä esim.
webissä ja rommeilla on julkaistu. Pari työtä, joissa käsiteltiin/sivuttiin
tekemäämme "Minä Peräsmies" -rommia olen sentään nähnyt.

Reima Mäkinen