Re: Mediaseurantaa

Subject: Re: Mediaseurantaa
From: Juha Kinanen (jukina@kaapeli.fi )
Date: ke 05 maalis 1997 - 21:43:03 EET

>On Wed, 5 Mar 1997, Timo Larmela wrote:

>Ovatko kapteeni Hapon sivut kokaiinia yms. ihannoivia vai eivät ei ole
>aivan yksikäsitteinen asia. Kokaainilla ja kokalle (pensaan lehdet, jois-
>ta valmistetaan teetä tai pureskellaan) ei ole paljon enempää tekemistä
>keskenään kuin kokaiinilla ja Coca Colalla. Asiaan on varmaan syytä pa-
>lata myöhemmin.

>Syy siihen, että Kapteeni Hapon sivut ovat meidän alihakemistossa on
>hyvin yksinkertainen. Kysymys on diilistä, missä me saimme oikeudet
>Hullu Puutarhuri- julkaisuun ja KH meidän maksamaa levytilaa. Asial-
> [...]

Kiitos järkevästä ja nopeasta ratkaisusta. Ne olivat siellä siis
Kannabisyhdistyksen myötävaikutuksella ja luvalla. Helpostihan tuo "diili"
raukesi ja "Kapteeni Happo" hävisi. Halpahintaista sinänsä oli opettaa
nuorille esim. kärpässienen tai muiden myrkkysienien käyttöä
päihtymystarkoituksessa (SOMA-julkaisu). Kenen on vastuu mahdollisista
myrkytystapaturmista? Larmelan ryhmässä ehkä osataan käyttää kuivattua
sientä milligrammojen tarkkuudella. Kokeileva nuorisojoukko suuremmalla
todennäköisyydellä ei osaa. Tai ala-asteen oppilaat löydettyään ohjeet
SKY:n/Kaapelin sivuilta.

Vapaus, yksilönoikeudet, yksilön vapaus, jne. ovat kauniita käsitteitä,
joita voi heitellä vapaasti. Termeillä on kiva leikkiä ja ne kuullostavat
jaloilta. Nuoriin uppoavat kuin häkä. On jaloa asettua heikomman asemaan,
toisinajattelijaksi, marttyyriksi.

Riippuvuudessa ei kuitenkaan ole vapautta eikä yksilönoikeuksia. On kysymys
mistä päihteestä tahansa. Sen tiedämme 2200 päivittäisen asiakaskontaktin
perusteella eri jäsenjärjestöissämme. Todellisuus voi olla toista kuin
kauniit ajatukset.

Kyllä jollain aine voi pysyä kauankin hallinnassa, mutta kuka meistä voi
olla varma, ettei addiktoidu. Ainahan voi tietysti kokeilla? Kallista
kokeilua.

Halpahintaista lienee myös muiden nimittely sinipaidoiksi (natseiksi)
omassa www-sivuillaan, eikö totta? Kuten kannabisyhdistykseksi nimetty
ryhmä sivuillaan on tehnyt. Postmoderni yhteiskunta merkitsee myös
kritiikkiä (mitä Larmelan tukijoilta olen kiitettävästi saanutkin). Ja kun
kritiikkiä saa, voi tietysti yrittää paeta toisinajattelevaksi ja
sorretuksi marttyyriksi.

Ei tainut loppua diili kuitenkaan Hullun Puutarhurin osalta, näemmä.
"Koristehampun" kasvatusopas siis jatkaa leviämistään koululaisten pariin.
Ja siellähän ei ymmärretä koriste- ja huumehamppu (cannabis sativa l.) -
lajikkeiden eroa. Onneksi (?) kannabisyhdistys "varoittaa" rikollisesta
tavasta kasvattaa hamppua huumausaineeksi. Aika köykäistä julkaisua tämäkin
on.

Juha Kinanen, projektikouluttaja

Mr Juha Kinanen

Mobilphone int.+358+(0)400 304 490