Re: Ylev=?iso-8859-1?Q?ää?References: <199609160952.MAA04636@paju.oulu.fi>

Subject: Re: Ylev=?iso-8859-1?Q?ää?References: <199609160952.MAA04636@paju.oulu.fi>
From: Juha Kinanen (jukina@kaapeli.fi)
Date: ma 16 syys   1996 - 18:26:50 EEST

Jussi Kantola wrote:

> Ja viinan, liimat ja tinnerit jättivät kokonaan väliin -- kannabis oli
> ensimmäinen käyttämänsä päihdyttävä aine? Ottaen huomioon aineen
> vaikean saatavuuden: mä en usko.

Nyt oli puhe kannabiksesta ja huumeista. Siinä mielessä olet oikeassa, ettei Suomesta löydy
puhtaasti yhden aineen käyttäjiä, on sekakäyttäjiä.

Tämä menee nyt asian vierestä, mutta huumekokeiluja esiintyy selvästi reippaammin viikottain
alkoholia käyttävillä ja päivittäin polttavilla.

> Ei pidä paikkaansa. SKY:n sivut ovat hyvin kannabismyönteiset, mutta
> missään ei mielestäni sanota (edes implisiittisesti) että kannabis
> automaattisesti parantaa elämänlaatua tmv.

Tähän viittaan lyhyesti: http://www.kaapeli.fi/~sky/data/laake.html. Viitteet, joihin viitataan ovat
varsin vanhoja (70-lukua). Pääviite on kansainvälisen kannabisyhdistyksen.

> Henkilökohtaiset kaunat jms. kannattanee jättää keskustelun
> ulkopuolelle?

Nimenomaan silloin puhellaan norsunluutornista toiseen. Niinkuin sanoin filosofioilla on hienoa
herkutella. Valitettavasti arkipäivän raadollisuus on usein jotain muuta. Ja jokainenhan meistä ottaa
kantaa omista lähtökohdistaan lähtien. Eikö totta?

> Muutenkin olen aivan ihmeissäni siitä, ettei yhdistyksen ja sen yhden
> jäsenen välillä nähdä mitään eroa. Sama kuin leimattaisiin kokoomus
> oikein multifobien kerhoksi jonkun häkämiehen perusteella.

Ajatellahan saa mitä haluaa. Nyt onkin kyse julkaisuista. Jos jotain esiintyy porukan virallisilla sivuilla
tai niiden alahakemistoissa, niin eiköhän ne edusta silloin porukan linjaa . Kyllä nimittäin
puoluelehdissäkin vahditaan aika tarkkaan, mitä siellä kirjoitetaan, mitä ei.

jukina