METSÄ: Re:_METSA:_METSÄ. _Kuvakäräjät 3D

Kirjoita käräjille

Taneli J Mielikainen (tmielika@cs.Helsinki.FI)
Wed, 18 Nov 1998 10:29:23 +0200 (EET)

On Tue, 17 Nov 1998, LAURI VAARA MMEKN wrote:
> Puuntuotoksia ja kustannuksia arvioimalla olen kirjassa, " Oikeus
> omaan metsään" (1990) tullut samoihin päätelmiin kuin Hannukin:
> tehometsätaloudella ei ole metsien kasvua lisätty. Kirjoitan näin
> (s. 145).
> "Metsänviljely soveltuu hyvän metsänhoidon tunnusmerkiksi yhtä
> huonosti kuin metsätraktori järkevän puunkorjuun tunnusmerkiksi.

Eli jos kyseessä on talousmetsät, ovat molemmat oikein hyödyllisiä
asioita? Eivät kai suuret riistokapitalistimetsäfirmat nyt ihan
teknologian vuoksi metsissä koneilla mellasta vaan silkkaa voittoa
tavoitellen.

("Luonnonmetsiä" ei näin kaiketi saada, mutta toisaalta käsittääkseni
luonnonsuojelualueetkin, jos siellä sammutellaan metsäpaloja, jne.)

http://www.iki.fi/twn/ >-<[8D-* Diskokuningas on niin viisas,
tel:+358-(0)50-5436123 ^ WinTeR ^ että häntä luulee tyhmäksi...

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/