Voima-lehden kolumni, toukokuu
Helsingin huippukokouksessa päätettiin EU:n
militarisoimisesta.
Taustalla oli NATO:n Washingtonin huippukokouksessa
(huhtikuussa 1999) hyväksytty strateginen konsepti.
Sen mukaan NATO ei ole vain puolustusliitto, vaan se voi
myös hyökätä. Se voi tehdä niin ilman
kansainvälisen yhteisön eli YK:n turvallisuusneuvoston
päätöksiä. Niinpä NATO:n pommitukset Kosovon
sodassa olivat kansainvälisen oikeuden näkökulmasta
laittomia, samoin USA:n ja Englannin helmikuiset
pommitukset Irakissa. Elämme aikaa, jolloin voima
korvaa lain.
Helsingissä päätettiin myös perustaa
NATO-yhteensopiva euroarmeija, jonka käyttöön Suomi
on luvannut antaa 1 500 sotilasta, saman verran kuin
meitä isompi Ruotsi. Tanska puolestaan ei anna
euroarmeijan käyttöön lainkaan ammattitappajia.
Kun EU:n militarisoimista tehdään kriisinhallinnan
savuverhon suojassa, se on myös rauhaan pakottamista
eli sotaa. Poliittinen suojasavu kätkee sisäänsä
asioiden salaisen valmistelun. NATO on saanut EU:lta
luvan salata ne asiakirjat, joiden pohjalle rakentuu
EU:n sotilaallinen ulottuvuus.
Euroarmeijan osalta ovat vielä ratkaisematta
kaikkein olennaisimmat kysymykset: mihin tarkoituksiin
ja millä mandaatilla EU:n käyttöön annettavia
kriisinhallintajoukkoja käytetään. Se tiedetään,
että asevoimien avulla halutaan turvata EU-maiden
käyttöön niukkoja luonnonvaroja muista maista.
Se, että Suomi tarjoaa EU:n sotilaskomitean johtoon
kenraali Gustav Hägglundia, murentaa Suomen
liittoutumattomuuden uskottavuuden. Se on Suomen
natottamista. Poliittiselle eliitille se on tavoite
sinänsä.
Vaikka 2/3 kansastamme ei halua NATO:on, meitä
natotetaan ilman että sotilaallis-poliittinen
NATO-yhteensovittaminen on mikään juridinen prosessi.
Se on sitä, että "asevoimat liittyvät Natoon,
hallitus säilyy liittoutumattomana".
Minä haluan kansanäänestyksen Suomen suhteesta
NATO:on.
Voima-lehden kolumni, kesäkuu
EU:ssa puhutaan EU-kieltä, joka ei käänny suomen
kielelle poliittisen eliittimme haluamalla tavalla.
Siksi tehdään sanan väännöksiä.
Amsterdamin sopimuksessa Suomi hyväksyi
osallistumisen EU:n yhteiseen rauhaanpakottamiseen
(englanniksi peace making). Kuitenkin Suomen laki kielsi
silloin - mutta ei kiellä enää - Suomen
osallistumisen sellaisiin sotatoimiin. Otettiin
kääntäjät apuun ja "peace making"
käännettiinkin rauhan palauttamiseksi. Sitä ei Suomen
laki ollut huomannut kieltää. Niin oli Amsterdamin
sopimus linjassa lainsäädäntömme kanssa.
Sanan väännöstä tarvitaan myös
taisteluhelikoptereiden hankkimiseksi. Koptereita
tarvitaan Suomen sotilaalliseen
Nato-yhteensovittamiseen. Siinä tarkoituksessa Suomessa
myös koulutetaan valmiusjoukkoja euroarmeijaa varten.
Kun eduskunta päätti olla ostamatta
taisteluhelikoptereita, tulossa on uusi yritys, ja rahaa
pyydetään nyt saattohelikoptereiden hankintaan.
Kyseessä ovat samat miljardikopterit.
Asioita valmistellaan poliittisen sumuverhon takana.
Paavo Lipponen, joka puhuu ulkomailla avoimesti
liittovaltion puolesta, syyllistyy kotona
rehellisyysvajeeseen. Hän käyttää salasanoja, joita
muiden pitää toistella niin kuin muinaisessa
Neuvostoliitossa jokaisen opportunistin piti aikoinaan
hokea marxismi-leninismin mantraa. Vain se on
"keskustelua".
Tärkein federalistinen salasana on konventtimetodi.
Se on sitä, että EU:n uusi perustuslaki ja sitä
kautta EU:n liittovaltioittaminen ja militarisoiminen
valmistellaan epädemokraattisesti ja
epäparlamentaristisesti ulkomailla ja että Suomen
eduskunnan on hyväksyttävä asiakirjat pilkunkaan
paikkaa muuttamatta.
EU ei ole ympäristö- tai sosiaaliturvaprojekti
eikä rauhanyhdistys. Suomea voidaan EU:ta - ja omaa
eliittiämme - vastaan puolustaa vain
kansanäänestyksellä. On vaadittava äänestystä
Natosta. On mobilisoitava kansa.
|