Jäsentiedote 3/ 2015

14.9.2015

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Yhdistyksen hallitus piti syksyn ensimmäisen kokouksensa –leppoisasti aurinkoisella pihalla istuen – ja suunnitteli syksyn pimeiden iltojen iloksi jäsenilleen ohjelmaa. Toivottavasti tästä löytyy kiinnostavia tilaisuuksia useimmille!
Hallitus haluaa myös kiittää jäsenten osallistumisaktiivisuutta. Muun muassa erittäin mukavalla kevätretkellä toukokuussa Lopella oli mukana 46 henkeä. Vaikka yhdistyksen jäsenmäärä jatkuvasti pienenee, näyttää aktiivisten jäsenten innokkuus edelleen säilyvän kiitettävänä!

Viini- ja kulttuurimatkat Italian Piemonteen

Perinteisesti syksyn ohjelman aloittavat kahden ryhmän (27 + 25 henkeä) matkat tutustumaan EU:n maataloustuotantoon ja kulttuuriin - tällä kertaa siis Italian Piemonteen - syyskuun lopussa ja lokakuun alussa. Toivotaan heille aurinkoista matkaa!

Jäsenmaksu 2015 ja sähköpostiosoitteet

Jäsenmaksulasku lähetettiin helmikuussa ensimmäistä kertaa sähköisesti. Suurin osa jäsenistä onkin maksanut laskunsa asiallisesti – kiitos siitä! Liekö sähköinen laskulomake ollut kuitenkin epäselvä, kun monesta maksusta puuttui viitenumero, jolloin sekä maksaja että saaja joutuivat maksamaan transaktiosta pankille kalliit toimituskulut. Viitenumero löytyy myös sähköisestä laskusta, eikä se ole koskaan sama kuin jäsennumero. Maksamattomista laskuista lähetetään muistutukset.
Sekä jäsenmaksujen laskutuksen että ylipäätään yhdistyksen tiedotuksen kannalta on erittäin tärkeää, että pidät sähköpostiosoitteesi ajan tasalla jäsenrekisterissä! Usein mm. eläkkeelle jäävillä se näyttää unohtuvan helposti ja yhdistyksen tiedotteet jäävät kyberavaruuteen työsähköpostin lakattua toimimasta.

Kevätkaudella Oopperan kummitus –musikaali 3.3.2016 klo 19

Yhdistys on saanut varattua keväälle huippusuosittuun Oopperan kummitus –musikaaliin 80 lippua ensimmäiseltä parvelta. Teos tuskin kaipaa suurempaa esittelyä!  Liput täytyy lunastaa jo lokakuun puolivälissä, joten sitovat ilmoittautumiset tarvitaan pian. Avecit tervetulleita. Väliajalla yhdistys tarjoaa tunnelmaan hyvin sopivat kuohuviinilasilliset.
Oopperan kummitus -musikaali, Kansallisooppera, torstaina 3.3.2016 klo 19.
Sitovat ilmoittautumiset sekä lipun hinta á 83 € yhdistyksen tilille viimeistään jo 13.10.2015.

Sibelius-ilta 19.10. klo 19

Kandiyhdistykselle tarjoutui tilaisuus järjestää Sibeliuksen juhlavuoden kunniaksi oma yksityinen Sibelius-ilta, jossa Sibeliuksen syntymäkaupunki-säätiön johtaja, pianisti Erkki Korhonen soittaa ja tarinoi otsikolla ”Sibeliuksesta ja Sibeliuksen  elämäntyöstä sanoin ja sävelin”. Avecit tervetulleita. Ohjelmaosuuden lopuksi nautimme yhdistyksen tarjoamana viinilasilliset, ja silloin on mahdollista myös jatkaa keskustelua aiheesta Erkki Korhosen kanssa.

Sibelius-ilta, maanantaina 19.10. klo 19, Lauttasaaren musiikkiopisto, Myllykalliontie 3, 00200 Hki.
Sitovat ilmoitukset viimeistään 7.10. Musiikkiopiston salissa on noin 40 paikkaa ja toivomme, että ne kaikki tulevat täyteen.

Yritysvierailu Tekesiin ja yhdistyksen kokous 5.11. klo 16

Tekes on innovaatiokentän pelinrakentaja, jonka strategiana on luoda Suomeen elinvoimaista liiketoimintaa ja maailman paras innovaatioympäristö. Tekes sparraa osaamisellaan ja näkemyksellään yrityksiä ja tutkimusorganisaatioita, tarjoaa innovaatiorahoitusta ja osana Team Finlandia tukee asiakkaiden menoa kansainvälisille markkinoille. Johtaja Ulla Hiekkanen-Mäkelä kertoo enemmän Tekesin toiminnasta ja innovatiivista yritys- ja tutkimusprojekteista.
Aloitamme tilaisuuden kuitenkin omalla lyhyellä yhdistyksen kokouksella, joka tässä kutsuna ilmoitetaan. Kokouksen asialistalla on ehdotus uuden kunniajäsenen kutsumisesta. Ehdotuksen toinen käsittely tapahtuu vuosikokouksessa. Yhdistyksen sääntöissä asiasta sanotaan näin: Kunniajäseniksi voidaan yhdistykseen kutsua henkilöitä, jotka ovat huomattavasti edistäneet kauppatieteitä, erikoisesti ansioituneet maamme talouselämän palveluksessa tai osoittaneet suurta harrastusta yhdistyksen toiminnan edistämiseksi. Kunniajäseneksi kutsumisesta päättää yhdistys hallituksen esityksestä kahdessa eri kokouksessa ja tulee ehdotuksen molemmissa kokouksissa saada vähintään kolme neljäsosaa annetuista äänistä.
Innovaatiorahoituskeskus Tekes, torstaina 5.11. klo 16, Kyllikinportti 2, Länsi-Pasila, 00240 Hki. Sitova ilmoittautuminen viimeistään 29.10.

Uudistunut Helsingin taidemuseo HAM 24.11. klo 17

Helsingin taidemuseo – Helsinki Art Museum HAM – avaa uudistuneet tilansa Tennispalatsissa syyskuussa. Avajaisnäyttely koostuu merkittävästä kokonaisuudesta, jonka muodostavat maailmankuulun kiinalaistaiteilijan Ai Weiwei @ Helsinki, Suomen vanhimman edelleen toimivan gallerian merkkivuotta juhlistava Taidesalonki 100 vuotta sekä Suomea parhaillaan Venetsian Biennaalissa menestyksekkäästi edustavan taiteilijaduo IC-98:n Jälkinäytös. Lisätietoja näyttelystä löytyy osoitteesta  http://hamhelsinki.fi/    Yhdistys tarjoaa näyttelyn opastuksen. Avecit tervetulleita.

Helsingin taidemuseo HAM, tiistaina 24.11. klo 17, Tennispalatsi.
Sitovat ilmoittautumiset sekä pääsymaksu á 8 € yhdistyksen tilille viimeistään jo 9.11.

Sisaryhdistyksemme tilaisuudet

Sisaryhdistyksemme EKF:n seuraava yritysvierailu on suunnitteilla Taloustutkimus Oy:öön ja tarkemmat tiedot aikanaan sekä ilmoittautumisohjeet löytyvät heidän kotisivuiltaan www.ekonkand.fi. Myös Kandiyhdistyksen kotisivuilta on sinne linkki. Molempien yhdistysten jäsenet ovat tervetulleita toistensa tilaisuuksiin.

Tiedote pdf-tiedostona
Yhdistyksen pankkitili Nordeassa FI48 1572 3000 0273 59