Jäsentiedote 3/ 2014

25.8.2014

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Kuten jo viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan on ollut tapana, yhdistyksen syksy käynnistyy viini- ja kulttuurimatkojen merkeissä: kaksi suurta ryhmää lähtee loka-syyskuun vaihteessa tutustumaan Ranskan Champagnen maakuntaan. Myös kotiin jäävillä jäsenillä on mahdollisuus osallistua juhlajuomien maisteluun, sillä jatkamme teemaa syksyn yritysvierailussa lokakuun puolivälissä:

Sampanjamaistelua Etelä-Espan viinikellarissa 14.10. klo 17

40 jäsentä pääsee osallistumaan viiden eri samppanjan maisteluun tiistaina 14.10.  klo 17 Classic Wine Cellars’n viinikellarissa,  Etelä-Esplanadi 20. Tilaisuuden järjestelyistä vastaa Viinitkotiin.com  ja he myös esittelevät yrityksen toimintaa. Tarjolla on pientä purtavaa. Osallistumismaksu  € 30 /hlö.
Koska on oletettavaa, että tilaisuus on suosittu, se on tarkoitettu vain jäsenistölle. Ilmoittaudu ensin kotisivujen kautta, odota sihteeriltä vahvistusviestiä paikasta ja vasta sen saatuasi maksa osallistuminen yhdistyksen tilille.

Yliopistovierailu: Aalto Ventures Program 7.11. klo 10

Aalto-yliopiston uusi strateginen hanke, Aalto Ventures Program, innostaa ja opettaa opiskelijoita kasvuyrittäjyyteen. Ohjelman johtaja Olli Vuola tutustuttaa meidät tähän jo maailmanmainettakin niittäneeseen ohjelmaan, jonka kursseilla on kahden ensimmäisen vuoden aikana käynyt jo lähes 3000 perusopiskelijaa kaikista Aalto-yliopiston kuudesta koulusta. Tule ihmettelemään perjantaina 7.11. klo 10-11.30, kuinka opiskelu on muuttunut sitten meidän päivien!
Aalto Ventures Program, Aalto-yliopisto, AVP Space, Otaniementie 17, 02150 Espoo.
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 31.10.

Kandiyhdistys 90 vuotta: vuosijuhla lauantaina 7.2.2015 klo 16.30

Yhdistyksen 90-vuotisjuhla vuosikokouksineen järjestetään Ravintola Pörssissä, monelle niin muistorikkaassa entisessä Adlonissa, lauantaina 7.2.2015 alkaen jo tuntia edellisiä vuosia aikaisemmin eli klo 16.30. Se otettakoon myönnytyksenä korkealle iälle – tai sitten mahdollisuutena juhlia entistä pidempään! Juhlapuhujaksi odotamme kirjailija-toimittaja Lasse Lehtistä. Varsinaiset kutsut vuosijuhlaan lähetetään vuoden vaihteessa, mutta varaa aika nyt valmiiksi kalenteriin.

Mamma mia –musikaali 4.3.2015 klo 19

Ruotsalaisen teatterin Mamma mia -menestysmusikaaliin keskiviikkona 4.3.2015 klo 19 on vielä yhdeksän lippua vapaana. Yhdistys tarjoaa väliajalla lasilliset.  Avecit ovat tervetulleita. Sitovat ilmoittautumiset ja maksu 78 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 2.11.
Jo keväällä ilmoittautuneille lähetetään maksusta erillinen sähköpostiviesti.

Tiedottaminen kotisivuilla ja jäsenten sähköpostiosoitteet

Postimaksut muodostavat yhdistyksen hallinnollisista kuluista suuren osan, puhumattakaan siitä, että jäsentiedotteiden postitustalkoot ovat aikaa vievä operaatio, joka hoidetaan sihteerin kotona. Koska jäsentiedotteet joka tapauksessa löytyvät aina yhdistyksen kotisivuilta, on hallitus päättänyt soveltuvin osin luopua tiedotteiden lähettämisestä postitse. Sen sijaan jäsenistölle lähetetään sähköposti, jossa on linkki yhdistyksen kotisivuille. Painettu vuosijuhlakutsu postitetaan kuitenkin normaalisti.

Jotta tiedottaminen sähköpostitse onnistuu, on sinun huolehdittava, että jäsenrekisterissä on tieto voimassaolevasta sähköpostiosoitteestasi. Tällä hetkellä sieltä puuttuu noin 70 jäsenen sähköpostiosoite. Muistathan tehdä muutosilmoituksen myös silloin, jos sähköpostisi vaihtuu. Mikäli sinulla ei ole lainkaan sähköpostiosoitetta, ilmoita myös siitä sihteerille.

EKF:n tilaisuudet

Sisaryhdistyksemme EKF:n kotisivuja uudistetaan parhaillaan, eivätkä ne ole ajan tasalla. Ilmoittautumiset heidän tilaisuuksiinsa Anders Nordlundille suoraan sähköpostilla a1nordlund@gmail.com tai puh 040-1949 492.  Molempien yhdistysten jäsenet ovat tervetulleita toistensa tilaisuuksiin, ja EKF:n tilaisuuksissa voi hyvin keskustella myös  suomeksi.
EKF:n seuraava tilaisuus on yritysvierailu KPMG Oy:öön, Töölönlahdenkatu 3 A, Helsinki  tiistaina 11.9. klo 17. Isäntänä hallituksen puheenjohtaja, partneri Sixten Nyman.  Ilmoittautumiset viimeistään 5.9.
Maanantaina 3.11. on vuorossa yritysvierailu PricewaterhouseCoopers Oy:öön, Itämerentori 2, Helsinki. Vierailun isäntänä on toimitusjohtaja Kim Karhu. Ilmoittautumiset viimeistään 27.10.

Pankkiyhteys:  Nordea 157230-27359