Jäsentiedote 2/ 2013

2.9.2013

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Yhdistyksen tilaisuudet viime keväänä houkuttelivat jälleen ennakoitua suuremman määrän jäseniä paikalle – osoitus siitä, että olemme onnistuneet ohjelman suunnittelussa! Siitä huolimatta hallitus on viime aikoina pohtinut keskuudessaan, kuinka voisimme aktivoida passiivisia jäseniämme sekä toisaalta saada myös uusia jäseniä mukaan toimintaan. Pääasiallisena kohderyhmänä ovat nykyisten jäsenten kurssikaverit, jotka voidaan tavoittaa parhaiten henkilökohtaisten kontaktien avulla. Niinpä hallitus toivottaakin kaikki tervetulleiksi Kellohalliin 11.10. keskustelemaan siitä, kuinka tämä käytännössä toteutetaan!

Viinimatka Unkariin

Perinteiset viinimatkat aloittavat syksyn toiminnan syys-lokakuun vaihteessa, kun kaksi täyttä ryhmää lähtee Unkariin. Viiniviljelysten lisäksi matkalaiset tutustuvat myös paprikan korjuuseen, onhan paprika Unkarille tärkeä tuote niin kotimarkkinoilla kuin viennin kannalta. Toivokaamme matkalaisille leppeitä kelejä!
Ensi vuoden syksyllä järjestetään taas juhlamatka: suunnitteilla on yhdistyksen 20. viinimatka ja kohteena jälleen juhlan arvolle sopiva Champagnen maakunta Ranskassa. Tästä lisää seuraavassa jäsentiedotteessa.

Yhdessäoloa ja keskustelua ruuan sekä jazzin siivittämänä 11.10. klo 19

Tule nauttimaan kandihengestä sekä Ravintola Kellohallin erinomaisen keittiön antimista trendikkäälle Teurastamon alueelle perjantaina 11.10. klo 19.! Janitsaarijatsin Perinnesoittokunta huolehtii taustamusiikista samalla, kun kuulemme, miten yhdistyksen hallituksen nimeämä ”Tulevaisuustyöryhmä” pohjustaa yhteistä keskustelua Kandiyhdistyksen tulevaisuudennäkymistä. Yhdistys tarjoaa tervetuliaislasillisen, mutta kolmen ruokalajin menun maksaa (noin 40€) jokainen osaltaan. Etukäteen valittavat menuvaihtoehdot tulevat ilmoittautuneille myöhemmin sähköpostitse.
Myös puolisot ovat tervetulleita viettämään perjantai-iltaa leppoisassa seurassa!
Ravintola Kellohalli, Työpajankatu 2, rakennus 1 e, 00580 Helsinki.
Sitova ilmoittautuminen viimeistään 30.9.

Yritysvierailu Yhdysvaltain suurlähetystön Innovaatiokeskukseen 28.10. klo 15

USA:n Suomen suurlähetystön uusi Innovation Center on erinomainen esimerkki pyrkimyksestä parantaa rakennetun ympäristön ja luonnon yhteensovittamista mahdollisimman monella mittarilla. Vierailulla suurlähetystöön maanantaina 28.10. klo 15 – 16.30 kuulemme laajemminkin näistä amerikkalaisten ns. Greening Diplomacy-hankkeista sekä muista kaupankäynnin edistämiseen ja investointeihin liittyvistä hankkeista.
Lisätietoja Innovaatiokeskuksesta suurlähetystön sivuilta http://finland.usembassy.gov/
Yhdysvaltain Suomen suurlähetystö, Innovation Center Gate, Itäinen Puistotie 14 B, 00140 Helsinki.
Osallistujien nimilista luovutetaan etukäteen suurlähetystöön. Paikalle saavutaan turvatarkastuksen vuoksi jo klo 14.30! Osallistujille lähetetään sähköpostitse tarkempia ohjeita lähempänä ajankohtaa.
Sitova ilmoittautuminen viimeistään 15.10. Osallistujamäärä max 40 henkeä.

Espoon Kaupunginteatterissa Esitystalous 2 - tehtävä Espoossa 12.11. klo 19

Juha Jokelan menestysnäytelmä Esitystalous on saanut odotetun jatko-osan. Esitystalous 2 – tehtävä Espoossa on satiirinen komedia yritteliään kansalaisen ja hallintorakenteiden kohtaamisesta. Sopii myös ei-espoolaisille! Rooleissa mm. Martti Suosalo, Tommi Korpela ja muita tuttuja osaajia.
Olemme varanneet kandeille ja aveceille 50 lippua tiistaiksi 12.11.2013 klo 19. Väliajalla nautimme yhdessä yhdistyksen tarjoaman lasillisen Espoon onneksi. Espoon Kaupunginteatteri, Revontulihalli, Revontulentie 8, Tapiola.
Sitova ilmoittautuminen sekä maksu 30€/ hlö yhdistyksen tilille viimeistään 10.10.

Jäsenmaksu 2013

Mikäli tiedotteesi mukana tuli jäsenmaksulasku, on jäsenmaksusi yhdistyksen reskontran mukaan tältä vuodelta vielä maksamatta.  Pyydämme maksamaan laskun mahdollisimman pian. Muista käyttää oheisen laskun viitenumeroa.

Jos jäsenmaksu jää maksamatta kahtena peräkkäisenä vuonna, hallitus katsoo, että henkilön kiinnostus yhdistyksen toimintaan on lopahtanut ja hänet poistetaan jäsenrekisteristä.

Sisaryhdistyksemme tilaisuudet

Sisaryhdistyksemme EKF:n kotisivuilla (www.ekonkand.fi) tietoa tulevista tapahtumista sekä ilmoittautumisohjeet.
Myös Kandiyhdistyksen kotisivuilta on sinne linkki. Molempien yhdistysten jäsenet ovat tervetulleita toistensa tilaisuuksiin.
EKF:n tilaisuuksia alkusyksystä ovat
- yritysvierailu torstaina 3.10. klo 17 Fiskars Oyj, jossa isäntänä strategiajohtaja Max Alfthan.  Osoite Fiskars Campus, Hämeentie 135 A, Hki.  Ilmoittautuminen 24.9. mennessä s-postilla a1nordlund@gmail.com
- yritysvierailu maanantaina 28.10. klo 17 Ernst & Young, isäntänä KHT Per-Olof Johansson. Osoite Elielinaukio 5, Hki. Ilmoittautuminen viimeistään 21.10. s-postilla a1nordlund@gmail.com

Vuosikokous ja -juhla 8.2.2014, Hotel Glo Art

Toivottavasti olet jo hankkinut ensi vuoden kalenterin, jotta voit jo ennakkoon merkitä sinne yhdistyksen seuraavan vuosikokouksen ja -juhlan ajankohdan lauantaina 8.2.2014. Tilaisuus järjestetään Hotelli Glo Artissa Lönnrotinkadulla – Vanha Poli lienee tutumpi nimi monille! Juhlapuhujaksi on lupautunut Aalto yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman, joka tunnetaan erinomaisen sujuvana ja sytyttävänä puhujana.

Nyt on myös meillä kaikilla hyvin aikaa miettiä, kenet entisen opiskelutoverin saisi innostettua yhdistyksen jäseneksi ja tulemaan mukaan vuosijuhlaan. Voit myös houkutella jonkun jo jäsenenä olevan, mutta yhdistyksessä passiivisena pysyneen ystäväsi mukaan. Jos olet epätietoinen henkilön mahdollisesta jäsenyydestä, ota yhteys sihteeriin. Tavoitteena on levittää hulvatonta kandihenkeä yhä laajemmalle!

Pankkiyhteys:  Nordea 157230-27359