Jäsentiedote 3/ 2012

29.8.2012

Hyvät kandisisaret ja -veljet

Yhdistyksen hallitus voi tyytyväisenä todeta, että jäsenten aktiivisuus tilaisuuksiin osallistumisen suhteen vain paranee vuosi vuodelta! Viime toukokuussa kevätretkelle osallistui niin paljon väkeä, että kaikki eivät mahtuneet suurimpaan saatuun bussiin, vaan osa joutui tulemaan omilla autoilla perässä. Viinimatkat myydään aina hetkessä täyteen ja teatteri- ja konserttiliputkin ovat usein loppuneet kesken, vaikka määriä on koetettu suurentaa kysynnän mukaan. Toivottavasti myös tämä syksyn ohjelma saa aikaan innostuneen vastaanoton!

Viinimatka Kroatiaan
Syksyn toiminnan aloittavat syys-lokakuun vaihteessa kaksi täyttä Kroatiaan suuntautuvaa viinimatkaryhmää. Koska tällä kertaa liikutaan melko etelässä, on matkalaisilla toivottavasti mahdollisuus nauttia vielä muutamasta ylimääräisestä kesäisestä päivästä!

Fanny Churbergin taidetta Amos Andersonin museossa 15.10. klo 16
Suomen merkittävimpiin naistaiteilijoihin lukeutuvan Fanny Churbergin (1845-1892) taiteeseen pääsee tutustumaan oppaan johdolla Amos Andersonin museossa, Yrjönkatu 27, maanantaina 15.10. klo 16, jonka jälkeen yhdistys tarjoaa kahvit museon kahvilassa. Avecit tervetulleita!
Sitova ilmoittautuminen ja maksu 6 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 3.10.

Musikaali Kristina från Duvemåla
 Ruotsalaisessa teatterissa 25.10.
Kaikki 50 lippua Ruotsalaisen teatterin musikaaliin torstaina 25.10. klo 18.30 tekivät jo keväällä kauppansa. Mikäli tulee viime hetken peruutuksia, niistä ilmoitetaan sähköpostitse.

Nostalgia-hyväntekeväisyyskonsertti kauppakorkeakoululla 30.10. klo 17
Ekonomikurssi  -55 järjestää jo kuudennen hyväntekeväisyyskonsertin Pelastusarmeijan lapsi- ja nuorisotyön tukemiseksi kauppakorkeakoulun juhlasalissa tiistaina 30.10. klo 17. Puuhanaisena touhuaa edelleen ikinuori kandisisar Onerva Vartiainen. Tällä kertaa esiintyjäkaartiin kuuluvat Mikko Alatalo ja Parlamenttibändi,  KY:n naiskuoro KYN,  Psaldo-mieskuoro, Jaakko  Harjula Trio, Aimo Kokkola ja Kitaran laulu  sekä Pelastusarmeijan soittokunta. Väliajalla keräännymme yhdessä Raflaan nauttimaan yhdistyksen tarjoamaa kahvia/teetä sekä piirakkaa. Avecit tervetulleita!
Sitova ilmoittautuminen sekä hyväntekeväisyys- eli pääsymaksu 20 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 23.10.

Yritysvierailu rakennusyhtiö SRV:n pääkonttoriin 15.11. klo 16
Alkuvuodesta aloittamamme asumisen ja rakentamisen teema jatkuu. 15.11. klo 16.00 teemme yritysvierailun rakennusyhtiö SRV:n uuteen pääkonttoriin Perkkaalle. Varatoimistusjohtaja, CFO Hannu Linnoinen esittelee yrityksen toimintaa ja myyntijohtaja Marja Kuosma kertoo, mitä asunnonostajat tänä päivänä haluavat asumiselta sekä esittelee yrityksen mielenkiintoisimpia uudiskohteita pääkaupunkiseudulla. Iltapalatarjoilu.
SRV Oyj, Derby Business Park, Tarvonsalmenkatu 15, Perkkaa, Espoo.
Sitova
ilmoittautuminen viimeistään  9.11.

Senioriasumiskyselyn tuloksia
Viime keväänä jäsentiedotteen mukana lähetetty kysely, jossa kartoitettiin jäsenistön kiinnostusta senioritalohankkeeseen, keräsi vain 15 vastausta, eikä niistä saatu palaute antanut aihetta jatkaa hanketta eteenpäin.

Kevätmatka Puolaan 16. – 19.5. 2013
  Ensi kevään kevätretkenä tarjoamme mahdollisuutta lähteä yhdessä pitkän viikonlopun mittaiselle matkalle Puolan Gdanskiin ja Sopotiin. Meno Finnlinesin laivalla, lähtö torstaina 16.5. klo 18.30 Vuosaaresta ja paluu lentäen sunnuntaina 19.5. Helsinkiin klo 23.25 Kööpenhaminan kautta (suoria lentoja ei ole). Laivalla meille järjestyy omaa ”olohuonetilaa”,  jossa erinomaisena puhujana tunnettu Stefan Widomski on lupautunut toimimaan esitelmöitsijänä ja keskustelun alustajana. Aiheet rönsyilevät Puolan historiasta tähän päivään.
  Yöpyminen kolmen tähden Novotel Centrum Gdansk Hotel, joka sijaitsee keskustassa lähellä vanhaa kaupunkia  ja on uusittu vuonna 2009. Kaikki  mukavuudet huoneissa.

Lisätietoja: http://www.accorhotels.com/gb/hotel-0523-novotel-gdansk-centrum/index.shtml

Alustava matkaohjelma:
  Perjantaina opas ja bussi tulevat vastaan laivalle. Kiertoajelu Gdyniassa, jonka jälkeen kuljetus hotelliin. Illallinen paikallisessa ravintolassa.
  Lauantaina aamupäivällä tutustumme kävellen 1000 vuotta vanhaan Gdanskiin, jolla on rikas ja runsas Hansakaupungin historia: Vanhan kaupungin kujat, kuuluisa vankilatorni, pitkätori historiallisine rakennuksineen, Marina kirkko sekä satama-alue, jossa on kuuluisa keskiaikaisen Euroopan suurin puinen nostokurki nimeltään Gdansk Crane. Lounaan jälkeen iltapäivällä on vapaata aikaa, jolloin voi käydä tutustumassa Solidaarisuus-museoon tai  meripihkamuseoon. Illallinen nautitaan yhdessä Goldwasser-ravintolassa.
  Sunnuntaina bussi ja opas noutavat meidät Sopotiin, joka on ollut Puolan kesänviettopaikka 1500-luvulta alkaen. Se on edelleen suosittu kylpyläkeskus, jossa on Euroopan pisin puusta rakennettu kävelylaituri sekä upeita hiekkarantoja, lukuisia oluttupia sekä kaunista jugend-arkkitehtuuria. Kuuluisin moderni rakennus on Krzywy Domek eli vino talo. Lounas nautitaan Smak Morza-ravintolassa. Iltapäivällä kuljetus Gdanskin lentokentälle, josta paluulento lähtee klo 18.35.
  Matkan arvioitu hinta edellyttää vähintään 25 matkustajaa. Mikäli osanottajia on vain 20, nousevat kustannukset noin 40 €/hlö. Pienemmällä ryhmällä ei matka toteudu.
  a)  774 €/hlö, mikäli jaettu kahden hengen majoitus hotellissa ja laivalla A4-hytissä = ikkunahytti, parivuode.
  b)  762 €/hlö, mikäli jaettu kahden hengen majoitus hotellissa ja laivalla A2-hytissä = ikkunahytti, 2 erillistä alavuodetta.
  Lisähinta yhden hengen majoituksesta hotellissa 80 €/hlö /2 vrk sekä yhden hengen A2-hyttipaikasta 81 €/hlö, yhteensä 161€.
  Arvioitu hinta sisältää kaikki ateriat laivalla ja maissa ilman ruokajuomia, ohjelman ja oppaan, hotellimajoituksen ja laivamatkan sekä lennot.
  Sitovat ilmoittautumiset matkalle viimeistään 10.10. Ennakkomaksut kerätään vasta ilmoittautumisajan jälkeen, kun matkan toteutuminen varmistuu.

Jäsenmaksu 2012
  Mikäli tiedotteesi mukana tuli jäsenmaksulasku, on jäsenmaksusi yhdistyksen reskontran mukaan tältä vuodelta vielä maksamatta.  Pyydämme maksamaan laskun mahdollisimman pian. Muista käyttää oheisen laskun viitenumeroa (ei ole sama kuin jäsennumero!).

Jos jäsenmaksu jää maksamatta kahtena peräkkäisenä vuonna, hallitus katsoo, että henkilön kiinnostus yhdistyksen toimintaan on lopahtanut ja hänet poistetaan jäsenrekisteristä.

Sisaryhdistyksemme tilaisuudet
  Sisaryhdistyksemme EKF:n kotisivuilta (www.ekonkand.fi) löytyvät tiedot heidän tulevista tapahtumistaan sekä ilmoittautumisohjeet. Myös Kandiyhdistyksen kotisivuilta on sinne linkki. Molempien yhdistysten jäsenet ovat tervetulleita toistensa tilaisuuksiin. EKF:n tilaisuuksista on tiedossa ainakin yrityskäynti UPM:n pääkonttoriin, Eteläesplanadi 2, 1.11.2012 klo 17-19.

Ilmoittautumiset yhdistyksen tilaisuuksiin, osoitteenmuutokset sekä muu palaute mieluiten kotisivujen kautta tai sihteerille puhelimitse 050-526 1946. Pelkkä maksu ei koskaan riitä ilmoittautumiseksi.
Pankkiyhteys:  Nordea FI48 1572 30000 27359