Jäsentiedote 2/2010

27.8.2010

Hyvät kandisisaret ja -veljet

Pitkä, kuuma kesä alkaa olla takanapäin ja kerrankin taitavat syksyn viilenevät ilmat olla monelle tervetulleita! Toivottavasti tervetullut on myös hallituksen ideoima syksyn ohjelma, josta löytyy taas sekä asia- että kulttuuripuolen tilaisuuksia.

Viinimatka Sveitsiin

Syksyn ohjelman aloittavat jälleen kerran kaksi ryhmää viinimatkalaisia, jotka tänä vuonna tutustuvat eurooppalaisen viininviljelyn syntysijoihin Sveitsissä  23. - 26.9. (30 henkeä) ja 30.9. – 3.10. (30 henkeä). Myös juustot ja kellot tulevat matkalla tutuiksi!

Vierailu Puhelinmuseoon 6.10.

Tiesitkö, että Elisan puhelinmuseo Töölössä on monipuolisuutensa ja esineistönsä osalta kansainvälisestikin alansa merkittävimpiä museoita? Tule itse toteamaan keskiviikkona 6.10. klo 17, Runeberginkatu 43, kun pääsemme tutustumaan aiheeseen 120 vuoden ajalta. Mukaan mahtuu  max 25 henkeä.
Ilmoittautuminen viimeistään 29.9.

Oopperaan: Aida 26.10.

Syyskauden uutuus on tyylikäs tulkinta Verdin yhdestä tunnetuimmasta teoksesta: ohjaaja Georg Rootering on pysynyt uskollisena alkuperäiselle tarinalle, mutta haluaa osoittaa sen ajankohtaisuuden tuomalla tapahtumat 1920-luvun art deco – henkiseen hotelliin, jossa julkiset ja yksityiset tilat yhdistyvät ja Egypti välähtelee visuaalisissa yksityiskohdissa. Olemme varanneet 30 lippua permannolle tiistaina 26.10. klo 19. Väliajalla nautimme yhdessä yhdistyksen tarjoaman lasillisen kuohuvaa. Avecit tervetulleita mukaan.
Ilmoittautumiset  sekä oopperalippu 58 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 16.9.

Vierailu Valtiovarainministeriöön 2.11.

Erityisasiantuntija, KTT Inkeri Hirvensalo on kutsunut meidät vieraiksi Valtiovarainministeriöön tiistaina 2.11. klo 17.30,  Valtioneuvoston linna, Snellmaninkatu 1A. Hirvensalo, joka on aiemmin ollut mm. Maailmanpankin johtokunnan jäsen, puhuu Maailmanpankin ja Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n merkityksestä nykyisen talouskriisin hallinnassa. Mukaan mahtuu max 30 jäsentä.
Ilmoittautumiset viimeistään 28.10.

Modernia tanssia Stoassa: Kaamos ja Together  1.12.

Tanssitaiteilija Pirjo Yli-Maunulan puhutteleva sooloteos Kaamos ja Alpo Aaltokoski Companyn duetto Together ovat saaneet hyvät arvostelut viime kesänä. Nyt ne tulevat Helsingin ensi-iltaan ja olemme varanneet 20 lippua tanssista pitäville jäsenillemme aveceineen keskiviikkona 1.12. klo 19, Stoa, Turunlinnantie 1, Itäkeskus. Yhdistys tarjoaa väliaikavirvokkeet.
Ilmoittautumiset sekä pääsylippu 17 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 12.11.

Vuosikokous ja -juhla 5.2.2011

Yhdistyksen 86. vuosikokous ja – juhla järjestetään lauantaina 5.2.2011 Unioninkadun juhlahuoneistossa, joka on aikaisemmin toiminut Suomen Pankin edustustilana sekä alun alkaen sairaalana. Laita päivämäärä valmiiksi kalenteriisi jo nyt, ettei pääse unohtumaan! Juhlakutsut postitetaan vuodenvaihteessa.

Sisarjärjestön tilaisuuksia

Sisarjärjestömme EKF kutsuu jäseniämme mukaan tilaisuuksiinsa, ilmoittautumiset Eva von Alfthan, puh. 050-62 426 tai alfta@kolumbus.fi ja lisätietoja EKF:n kotisivuilta www.ekonkand.fi :
-  ti 12.10. klo 14-16 yrityskäynti Vaisala Oyj:hin, Vanha Nurmijärventie 21, Vantaa.  Isäntänä tj Kjell Forsén. Kahvitarjoilu. Ilmoittautumiset viimeistään 5.10.
-  Lauantaina 20.11.  70-vuotisjuhla Saksalaisen kirkon seurakuntasalissa. Lisätietoja EKF:n kotisivuilta myöhemmin.
-  muut mahdolliset syksyn tilaisuudet löytyvät aikanaan EKF:n kotisivuilta, joten kannattaa tarkistaa!

Jäsenmaksu 2010

Mikäli jäsentiedotteesi liitteenä on lasku, on jäsenmaksusi 2010 yhdistyksen reskontran mukaan vielä maksamatta. Toivomme suoritusta mahdollisimman pian. Käytä laskussa olevaa viitenumeroa, sillä vain oikean viitenumeron avulla maksusi kohdistuu oikeaan jäseneen! Kiitos kaikille jo maksunsa hoitaneille.

Kauppakorkeakoulun alumnijuhlat 23.10.
Osana HKKK:n eli nykyisin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun 100-vuotisjuhlallisuuksia järjestetään kaikille koulun entisille oppilaille tarkoitettu satavuotisjuhla lauantaina 23.10.2010 klo 19 Royal at Crown Plazassa, Helsingissä. Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet löytyvät alumnisivuilta www.alumni100.fi ja sieltä löytyvät lisäksi kunkin vuosikurssin yhteyshenkilöt eli alumnilähettiläät. Koulu on myös haastanut kaikki vuosikurssit keskenään sponsorointikilpailuun ja tästäkin löytyy tietoa alumnisivuilta. Kilpailun voittanut vuosikurssi julkistetaan juhlissa. Nyt on meidän vuoromme auttaa tulevia kauppatieteilijöitä!

Sähköpostiosoitteet jäsenrekisterissä

Edelleen usean jäsenen sähköpostiosoite puuttuu rekisteristämme. Siksi toivomme, että ilmoittaisit sähköpostiosoitteesi sihteerille jäsenrekisteriin lisättäväksi. Jos et muista koskaan saaneesi yhdistykseltä viestiä, ei sähköpostiosoitteesi ole rekisterissä. Ja muistathan myös tehdä osoitteenmuutoksen sähköpostin osalta, mikäli se muuttuu!
Sihteerin tavoittaa joko yhdistyksen kotisivujen kautta www.kaapeli.fi/kauppatkandit  -> palaute tai suoraan kristiina.linnoinen@pp.inet.fi

Huom! Pelkkä maksu ei koskaan riitä ilmoittautumiseksi, sillä tieto tilitapahtumista kulkee omia reittejään eikä pysty kilpailemaan suoran tiedonvälityksen kanssa.
Pankkiyhteys:  Nordea 157230-27359