Jäsentiedote 3/2009

26.8.2009

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Vaikka Kandiyhdistyksen jäsenmäärä vääjäämättä pikkuhiljaa pienenee, on mukavaa huomata, että uskolliset jäsenemme jaksavat säännöllisesti käydä tilaisuuksissamme ja innostua aina uusista asioista. Viimekeväiset kohteet – Päivälehden museon Tulenkantajat-näyttely, Erja Lyytisen blueskonsertti, Votkinin lihatukkuun tutustuminen sekä  kevätretki Hämeenlinnan seudun kartanoihin keräsivät kaikki reippaan osanoton. Toivottavasti sama innostus jatkuu myös syksyllä.  Tässä hallituksen tarjoamaa ohjelmaa syysiltojen iloksi,
tervetuloa mukaan!

Viinimatka Elsassiin

Syksyn ohjelman aloittavat kaksi ryhmää viinimatkalaisia, jotka kulkevat pitkin Saksan ja Ranskan rajaseudulla kiemurtelevaa Elsassin viinitietä 24. - 27.9. (33 henkeä) ja 1. – 4.10. (29 henkeä). Jälleen kerran matkojen runsas osanotto hämmästytti ja mukaan mahtui myös ensikertalaisia. Tällä kertaa liikumme varsinaisissa piparkakkutalomaisemissa!

Yritysvierailu Esperi Care Oy, Tilkan hoivapalvelukeskus 22.10.

Jo yhdistyksen jäsenistön ikärakenteen perusteella voisi arvata, että vierailu tänä vuonna toimintansa aloittaneeseen Tilkan hoivapalvelukeskukseen saattaisi kiinnostaa monia. Minkälainen on Esperi Care Oy:n vastaus vanhustenhoito-ongelmaan ja kuinka Tilkka toimii kasvavan Esperin hermokeskuksena?  Tapaamme Tilkassa (ent. sotilassairaala)  torstaina 22.10. klo 17, Mannerheimintie 164. Tutustumiskierroksen emäntänä toimii CFO Leena Piipari. Tarjolla on pientä iltapalaa. Mukaan mahtuu  max 15 henkeä.
Ilmoittautuminen viimeistään 16.10.

Nostalgia IV hyväntekeväisyyskonsertti 4.11.

Ekonomikurssi 1955 on järjestänyt aikaisemmin jo kolme hyväntekeväisyyskonserttia täysille saleille. Idean takana on Kandiyhdistyksessäkin aktiivisena jäsenenä tunnettu Onerva Vartiainen. Olemme varanneet ennakkoon 30 paikkaa kandeille ja heidän aveceilleen seuraavaan Nostalgia-konserttiin keskiviikkona 4.11. klo 17.00 Kauppakorkeakoulun  juhlasalissa. Tällä kertaa 50-luvun säveliä tarjoilevat Vieno Kekkonen, Marjatta Leppänen, Erik Lindström sekä eduskunnasta Parlamenttibändi solisteineen. Tommy Taberman lausuu runoja. Lopuksi esiintyy Pelastusarmeijan soittokunta. Konsertin tuotto menee kokonaisuudessaan Pelastusarmeijalle lasten ja nuorten tukemiseen.
Väliajalla keräännymme yhdessä Raflaan nauttimaan yhdistyksen tarjoamaa kahvia/teetä ja juustopiirakkaa.
Ilmoittautumiset  sekä konserttilippu 15 €/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 21.10.

Vierailu Ilmatieteen laitokselle  23.11.

Ilmatieteen laitos sijaitsee näköalapaikalla Kumpulan yliopistoalueella Dynamicum-toimitalossa, jonne se muutti 2005.  Jo pelkästään tämä uusi rakennus riittäisi vierailun aiheeksi, mutta Ilmatieteen laitoksen yli 170-vuotinen historia ja varsinkin nykytekniikan mahdollisuudet lupaavat monipuolisen katsauksen aihealueeseen, joka kiinnostaa jokaista! Saamme myös kuulla ilmastonmuutostutkimuksen tuloksia. Vierailua johdattaa viestintäpäällikkö Eeva-Kaisa Heikura. Tarjolla pientä iltapalaa. Tapaamme laitoksen ala-aulassa, Erik Palménin aukio 1, 00560 Helsinki, maanantaina 23.11.  klo 17.
Ilmoittautumiset viimeistään 19.11.

Sisarjärjestön tilaisuuksia

Sisarjärjestömme EKF kutsuu jäseniämme mukaan tilaisuuksiinsa, ilmoittautumiset Eva von Alfthan, puh. 050-62 426 tai alfta@kolumbus.fi ja lisätietoja EKF:n kotisivuilta www.ekonkand.fi :
3.9. syysretki Turkuun, tutustuminen Åbo Akademiin ja Åbo Hankeniin sekä vierailu Aboe Vetus –museossa. Lähtö Mikonkadun tilausautopysäkiltä Fennian edestä klo 8.30. Ilmoittautumiset viimeistään 1.9.
- 1.10. klo 17.00 Svenska Klubben, Maurinkatu 6. MEP Henrik Lax puhuu aiheesta ” Lärdomar från mid tid som Europarlamentariker”. Omakustanteinen iltapala. Ilmoittautumiset viimeistään 24.9.
-  muiden syksyn tilaisuuksien ajankohdat eivät ole vielä tiedossa, mutta löytyvät aikanaan EKF:n kotisivuilta, joten kannattaa tarkistaa!

Huomaa vuosijuhlan ajankohta 30.1.2010

Yhdistyksen 85. vuosikokous ja –juhla pidetään poikkeuksellisesti jo tammikuun puolella, lauantaina 30.1.2010 Ravintola Pörssissä. Tämä perinteinen ravintola – entinen Adlon linnanpihoineen – on monelle kandille muistorikas paikka promootioiden juhlapaikkana. Niitä muistoja kannattaa tulla verestämään sankoin joukoin tasavuosijuhlan kunniaksi. Laita poikkeuksellinen päivämäärä valmiiksi kalenteriisi jo nyt, että osaat tulla oikeana päivänä!

Jäsenmaksu 2008

Mikäli jäsentiedotteesi liitteenä on lasku, on jäsenmaksusi tälle vuodelle yhdistyksen reskontran mukaan vielä maksamatta. Toivomme suoritusta mahdollisimman pian. Muistathan käyttää laskussa olevaa viitenumeroa, sillä vain oikean viitenumeron avulla maksusi kohdistuu oikeaan jäseneen! Kiitos kaikille niille jäsenille, jotka ovat jo hoitaneet maksunsa tältä vuodelta.

Sähköpostiosoitteet jäsenrekisterissä

Edelleen vain noin puolella jäsenistämme on jäsenrekisterissä myös sähköpostiosoite. Siksi toivomme, että ilmoittaisit sähköpostiosoitteesi sihteerille jäsenrekisteriin lisättäväksi, ellei se jo ole siellä. Ja muistathan myös tehdä osoitteenmuutoksen sähköpostin osalta, mikäli se muuttuu!

Sihteerin tavoittaa joko yhdistyksen kotisivujen kautta www.kaapeli.fi/kauppatkandit  -> palaute tai suoraan kristiina.linnoinen@pp.inet.fi

Huom! Pelkkä maksu ei koskaan riitä ilmoittautumiseksi, sillä tieto tilitapahtumista kulkee omia reittejään eikä pysty kilpailemaan suoran tiedonvälityksen kanssa.
Pankkiyhteys:  Nordea 157230-27359