Jäsentiedote 2/2007

8.2.2007

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Tiivistä juhlatunnelmaa Pörssiklubilla

Yhdistyksemme 82. vuosikokous ja -juhla vietettiin Helsingin Pörssiklubilla, jonka historialliset puitteet meinasivat käydä vallan ahtaiksi suuren suosion saaneelle juhlalle: iloista ja parhaimpiinsa pukeutunutta juhlaväkeä oli kaikkiaan 107 henkeä. Liekö suosioon ollut osallisena valovoimainen juhlapuhujamme, valtiosihteeri Raimo Sailas, jonka aiheena oli ” Talouden näkymät uudella vaalikaudella”. Tervehdyspuheenvuoroja käyttivät kansleri Matti Lehti, kunniajäsenemme Aatto Prihti, KY:n hallituksen puheenjohtaja Jenni Laakso, Kauppatieteellisen yhdistyksen edustaja Uolevi Lehtinen sekä sisarjärjestömme EKF:n puheenjohtaja Ensio Erä-Esko.
Tanssia siivitti tuttuun tapaan Jaska Harjula Swinging Ensemble solistinaan valloittava Erja Uitto. Illan tunnelma oli välitön ja juhlat saivatkin paljon kiitosta osakseen. Lisätarinaa juhlista kuvineen voi pian lukea yhdistyksen kotisivuilta.

Vuosikokouskuulumisia

Vuosikokouksen päätöksen mukaan tehtävissään jatkavat yhdistyksen puheenjohtaja Hannu Santti, varapuheenjohtaja Leena Suviranta ja sihteeri Kristiina Linnoinen. Erovuorossa olleista hallituksen jäsenistä Ilkka Tiainen valittiin uudestaan hallitukseen. Uutena jäsenenä hallitukseen tuli Raija Kariola. Muina jäseninä jatkavat edelleen Seija Fredriksson (ent. Etolin), Jarmo Rautiainen, Esko Tikka ja Ritva Örmälä-Haavisto. Varsinaisiksi tilintarkastajiksi valittiin uudestaan Hannu Niilekselä KHT ja Tapio Sipponen ja heidän varamiehikseen Markku Koskela KHT ja Liisa Mononen. Kaikki kiittävät luottamuksesta.
Kantakanditodistus luovutettiin kolmelle kymmenen vuotta yhdistyksen jäsenenä olleelle. Heistä Minna Salo vastaanotti todistuksensa henkilökohtaisesti ja Esa Paavolainen sekä Rauno Tiihonen poissaolevina.

Jäsenmaksu 2007

Vuosikokous vahvisti jäsenmaksun suuruudeksi edelleen 12 euroa, jonka pyydämme Sinua maksamaan 15.3.2007 mennessä. Muista käyttää oheisen laskun viitenumeroa ( ei ole sama kuin jäsennumero), jotta vältyt turhilta karhulaskuilta. Kunniajäsenyys vapauttaa jäsenmaksusta.

Finlandia-talo: Antti Sarpilan konsertti 27.3.

Antti Sarpila Swing Bandin 25-vuotisjuhlakonsertti THE GREAT SWING PARTY 2007 tarjoaa jazzin ystäville nautinnollisen illan tiistaina 27.3. klo 19 Finlandia-talon suuressa konserttisalissa. Konsertin solistina vierailee upeaääninen nuori jazzlaulajatar Johanna Iivanainen. Olemme varanneet  30 lippua konserttiin, jonne olet tervetullut seuralaisen kanssa. Reilusti yhdistyksen subventoima lippu sekä väliaikatarjoiluna lasi kuohuviiniä yhteensä 25 EUR.
Sitova ilmoittautuminen sekä maksu 25 EUR/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 16.3.  TÄYNNÄ

Yritysvierailu Sanoma Magazinesiin 16.4.

Toimitusjohtaja Raili Mäkinen toimii emäntänämme yritysvierailulla Sanoma Magazinesiin maanantaina 16.4. klo 17.  Hän esittelee Sanoma WSOY-konserniin kuuluvan aikakauslehtikustantajan liiketoimintaa. Lisäksi päätoimittaja Riitta Lindegren kertoo GLORIA-lehdestä ja luksusmarkkinoista. Iltapalatarjoilu. Sanoma Magazines sijaitsee Niemenmäessä osoitteessa Lapinmäentie 1, 00350 Helsinki (Vakuutusyhtiö Pohjolan pääkonttorikompleksin korkein torni) ja sinne pääsee kätevästi bussilla. Sisäänkäynti katutasosta.

Ilmoittautumiset viimeistään 11.4.

Kevätretki Lohjalle 9.5.

Keskiviikkona 9.5. lähdemme kevätretkelle Lohjalle, jonne myös avecit ovat tervetulleita. Aluksi tutustumme Pyhän Laurin kirkkoon, joka on Suomen kolmanneksi suurin kivikirkko ja poikkeuksellisen rikkaan maalauskoristelunsa vuoksi keskiaikaisen kirkkoarkkitehtuurimme huomattavimpia muistomerkkejä. Myös toisen käyntikohteemme historia on saanut alkunsa keskiajalla: Veikko Tapola Kone Oyj:stä on kutsunut meidät vieraaksi Lohjan Tytyriin. Monipuolinen ohjelma sisältää kierroksen kaivosmuseossa, jossa tutustumme kauden taidenäyttelyyn. Saamme kokea, miltä 350 m matka maan sisään tuntuu Koneen hissillä. Pääsemme käymään Kone Oyj:n testilaboratoriossa ja kuulemme esityksen maailman hissibusineksesta ja sen haasteista. Nautittava buffetti-illallinen kruunaa retkipäivän.
Retkelle lähdemme Åbergin linjan bussilla Mikonkadun tilausajolaiturista Fennian edestä klo 14.00 ja sinne myös palaamme illalla noin klo 21. Mukaan mahtuu 34 henkeä.
Sitova ilmoittautuminen sekä subventoitu maksu 10 EUR/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 2.5.

Viinimatka Normandiaan Ranskaan 27.9. – 30.9.2007

Ensi syksyn viinimatka – tai paremminkin calvadosmatka - suuntautuu Ranskaan Normandian rannikolle. Lennämme Finnairin suorilla lennoilla Pariisiin ja ajamme sieltä edelleen omalla bussilla.
Lähtö to 27.9. klo 09. 25 Helsingistä ja paluu su 30.9. Helsinkiin klo 23.00
Majoitumme matkan ajaksi pieneen yksityishotelliin Hotel Churchill Clarion (3 tähteä) Bayeux’n kaupungin keskustassa. Alustava matkaohjelma on seuraava:
27.9. pysähdymme matkalla kentältä päiväkahville ihastuttavassa Trouvillen rantakaupungissa. Bayeux’issa majoittumisen jälkeen yhteinen illallinen.
28.9. Aamiaisen jälkeen tutustutaan ensimmäiseksi Le Coeur de Lion -calvadostislaamoon, joka sijaitsee kauniissa 1600-luvun normandialaisrakennuksissa. Tislaamossa valmistetaan siideriä, pommeau-omenaviinaa ja calvadosta perinteisin menetelmin. Matka jatkuu sisämaahan Pays d’Auge alueelle, joka on maailmankuulu voin, camembert- ja livarot-juustojen sekä omenien tuotannosta. Tutustuminen Chateau de Breuilin –tilaan, jossa tislaamokäynnin jälkeen paikallisista tuotteista valmistettu gastronominen lounas. Lounaan jälkeen tutustumme camembert-juuston valmistukseen maistiaisineen. Päivän päätteeksi ajamme vielä vaikuttavan Normandin-sillan kautta entiseen merirosvokaupunkiin Honfleuriin, josta 1800-luvulla tuli poikkeuksellinen taiteen keskus. Ilta vapaa.
29.9. Lauantaina tutustuminen maihinnousurannikkoon: Arromanches’ssa filmi D-dayn kulusta, Omaha Beach ja amerikkalaisten hautausmaa Saint Laurent, sekä hieman ulompana sodanaikainen tähystysuloke Pointe du Hoc, josta alkoivat D-dayn hyökkäykset. Kevyempää antia tarjoilee sitten paikallinen siideritila, jossa valmistetaan Bayeuxin siiderin lisäksi päärynäsiideriä ja calvadosta. Lopuksi vielä käynti tunnelmallisessa Kuningatar Mathilden seinävaatemuseossa, jossa hänen puolisonsa,Wilhelm Valloittajan, sankaritekoja kuvaava ”Tapisserie de Beyeux” on esillä. Päivän aikana kevyt lounas ja yhteinen illallinen.
30.9. Paluumatkalla lentokentälle poikkeamme Normandian pääkaupungissa Rouenissa. Tutustumme kuuluisaan tuomiokirkkoon ja teemme kävelyretken idyllisessä vanhassa kaupungissa.
Matkan alustava hinta on 1220 EUR/hlö jaetussa kahden hengen huoneessa, yhden hengen huoneesta lisämaksu 147 EUR.. Hinta sisältää reittilennon turistiluokassa lentokenttäveroineen, lentokenttäkuljetukset Pariisista, hotellin aamiaisineen sekä yllämainitut retket sisäänpääsymaksuineen, suomenkielisen oppaan ja bussin koko ajaksi käyttöömme sekä lounaat ja päivälliset.ilman ruokajuomia.
Tänä vuonna järjestämme vain yhden matkan, jonka ryhmäkoko on max 36 henkeä.
Ilmoittautuminen matkalle alkaa 16.2. klo 9.00. Ilmoittautumiset mieluiten kotisivujen kautta sekä ennakkomaksu 300 EUR/hlö yhdistyksen tilille viimeistään 20.3.2007. Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä

Haastamme jäsenet kynäilemään: etsimme muistoja kandielämästä

Onko sinulle jäänyt mieleen vuosien varrelta Kandiyhdistyksen toiminnasta mukavia muistoja, jotka olisit halukas kirjoittamaan muistiin ja antamaan talteen yhdistyksen arkistoon? Tarkoituksena on kerätä muisteloita myöskin ns. rivijäsenen näkökulmasta: sinun ei ole tarvinnut olla erityinen aktiivijäsen, jotta muistosi olisivat kiinnostavia. Pienetkin tuokiokuvat, sattumukset ja henkilökohtaiset kokemukset ovat tervetulleita tarinoita. Nyt emme tee historiikkia, vaan voisimme suhtautua tehtävään ikään kuin katoavan kansanperinteen tallentamisena! Riippuen siitä, kuinka paljon kertomuksia tulee, hallitus päättää miten ne mahdollisesti toimitetaan ja julkaistaan. Nyt siis kynät laulamaan ja runosuonet pulppuamaan! Hengentuotteet voi lähettää sihteerille joko sähköpostilla kristiina.linnoinen@pp.inet.fi
 tai postitse Leantie 14, 02700 Kauniainen.

KY-Speksi 2007

Pieni mainos nykyisten kauppatieteen ylioppilaiden harrrastustoiminnan tukemiseksi sallittakoon: tekisi varmasti hyvää meille vanhemmille tieteenharjoittajillekin olla tietoisia siitä, mikä tämän päivän opiskelijaa puhuttaa! Kaikki siis joukolla lippuja tilaamaan tähän railakkaaseen esitykseen!
KY-Speksi 2007: Pomo Sapiens – mutta kuka tästä on vastuussa?
Esitykset: 19.2., 20.2., 21.2., 26.2. ja 27.2.
Paikka: Kulttuuriareena GLORIA, Pieni Robertinkatu 12, Helsinki
Liput: 10 EUR
Lipunmyynti: www.kyspeksi.fi

Jäsenetuna 10% alennus hotelliyöpymisestä Tallinnassa

Kandiveli Kari Kallioniemi tarjoaa yhdistyksen jäsenille uuden jäsenedun yhdessä tallinnalaisen kontaktinsa kanssa. Lisätietoa oheisessa liitteessä.

Huom! Pelkkä maksu ei koskaan riitä ilmoittautumiseksi, sillä tieto tilitapahtumista kulkee omia reittejään eikä pysty kilpailemaan suoran tiedonvälityksen kanssa.
Yhdistyksen pankkitili: Nordea 157230-27359