Jäsentiedote 1/2005

2.1.2005

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Syksyn satoa
Yhdistyksemme toiminta viime syksynä sisälsi tavanomaisempien yritysvierailujen lisäksi myös muutamia juhlahetkiä: Ranskan Champagnen-alueelle tehty kymmenes viinimatka syys/lokakuun vaihteessa ja hienon boolimaljamme eli Nuija-maljan 70-vuotispäivä marraskuussa Arabiakeskuksessa antoivat aihetta juhlaan. Kummankin tapahtuman osalta tarkemmat kuvaukset voit lukea yhdistyksen kotisivuilta. Siellä kerrotaan myös yritysvierailusta Compteliin lokakuussa sekä teatteriretkestä katsomaan liikuttavaa ja upeasti näyteltyä näytelmää ”Meitä on monta” Teatteri Avoimissa ovissa. Runsas osanotto kaikkiin tilaisuuksiin on ollut paras kiitos hallituksen aherrukselle.

Nuijamaljajuhlista mainittakoon, että Kauppakandien Arkkiveisuja –niminen juomalauluvihkonen, joka oli alun perin tehty maljan vihkiäisjuhlaan 10.11.1934, sai siellä jatkokseen uudistetun laitoksen. Toivomme, että juomalauluperinne saadaan näin elpymään ja vanhat traditiot pysymään hengissä. Lauluvihkoseen voi tutustua kotisivuilla.

Nuijamaljajuhlien yhteydessä pidettiin myös yhdistyksen kokous, jonka ainoana käsiteltävänä asiana oli hallituksen ehdotus kunniajäsenien kutsumisesta tulevassa vuosijuhlassa. Kokous kannatti yksimielisesti ehdotusta, että kunniajäseniksi kutsuttaisiin kandiveljet Kalevi Tilli, Lauri Salminen ja Aunus Salmi. Sääntöjen vaatima asian toinen käsittely tapahtuu vuosikokouksessa 5.2.2005.

80.  vuosijuhla 5.2.2005

Ohessa löydät erillisen kutsusi yhdistyksen 80. vuosikokoukseen ja –juhlaan.

Juhlan cateringistä huolehtii ammattitaidolla Sodexho, kuten niin usein aikaisemminkin yhdistyksen vuosijuhlissa. Ravintolasalin väljät tilat mahdollistavat suuremmankin osallistujajoukon, ja toivomme, että mahdollisimman moni kunnioittaisi 80-vuotisjuhlaa läsnäolollaan. Totuttuun tapaan kutsu on kahdelle, mutta yksin tulemistakaan ei pidä arastella, sillä tuttuja varmasti löytyy! Pöydät asetellaan kahdeksan hengen pöydiksi. Mikäli haluat etukäteen kerätä oman pöytäseurueesi kasaan, se onnistuu mainiosti. Mikä sen mukavampaa, kuin juhlia hyvien ystävien kanssa yhdistyksen perinteisesti juhlavin menoin historiallisesti arvokkaassa ympäristössä!

Ilmoittautumiset vuosijuhlaan viimeistään 27.1.2005 kotisivujen kautta tai puhelimitse 050-526 1946 sihteerille sekä illalliskortin maksu 60 e/hlö yhdistyksen tilille 157230-27359.

Yhdistyksen arkistojen järjestely
Yhdistyksen hallitus on aloittamassa urakkaa yhdistyksen arkistojen järjestämiseksi siten, että ne tulevaisuudessa voitaisiin säilyttää Kansallisarkistossa. Projekti on vasta alkuvaiheessa, mutta toivomme, että otat ystävällisesti yhteyttä sihteeriin, mikäli sinulla on hallussasi yhdistyksen vanhoja dokumentteja tai muuta arkistoitavaa, jotta kaikki saadaan koottua yhteen paikkaan.

Viinimatka syksyllä 2005

Vaikka ensi syksyn viinimatkasta tuleekin lopullisesti päättämään vuosikokouksessa valittava hallitus, on nykyinen hallitus jo aloittanut asian valmistelun. Olemme saaneet kandiveli Aunus Salmelta kutsun Luxemburgiin, jossa myös tuotetaan EU:n maataloustuotteisiin kuuluvia viinejä. Lisäksi pääsisimme tutustumaan mm.EU:n tilintarkastustuomioistuimeen. Matkan ajankohta on 29.9.-2.10.2005. Lisätietoja seuraavassa jäsenkirjeessä.

Palautetta ja ehdotuksia toivotaan

Hallitus ottaa mielellään vastaan palautetta järjestämästään toiminnasta sekä ehdotuksia mahdollisista vierailukohteista. Kevätretki voi hyvin suuntautua myös pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Haluaisiko joku kauempana asuva jäsenemme kutsua muut kandisisaret ja –veljet tutustumiskäynnille? Ideoita voi lähettää kotisivujen kautta, puhelimitse tai  sähköpostitse sihteerille (kristiina_linnoinen@hotmail.com).

Yhdistyksen pankkitili: Nordea 157230-27359