Jäsentiedote 2/2003

3.3.2003

Hyvät kandisisaret ja –veljet

Vuosikokouskuulumisia

Yhsityksemme 78. vuosikokous ja -juhla vietettiin nostalgisissa tunnelmissa täysin uusitulla KY:n kerholla 8.2.2003. Tunnelmaltaan erittäin onnistuneeseen juhlaan osallistui 45 henkeä ja jos puheenjohtajan jatkoja käytetään mittarina, tuli historiikkimme otsikko ainakin hulvattoman menon osalta lunastetuksi!

Vuosikokouksen päätöksen mukaan jatkaa yhdistyksen puheenjohtajana edelleen Matti Vanhanen sekä varapuheenjohtajana Orvokki Willberg. Sihteeriksi valittiin Kristiina Linnoinen. Erovuorossa olleiden hallituksen jäsenten, Olli Routasuon ja Pirkko Tiaisen, tilalle valittiin Leea Lehtinen ja Esko Tikka. Hallituksessa jatkavat edelleen Seija Etolin, jonka hallitus valitsi keskuudestaan kerhomestariksi sekä Harri Keinonen, Hannu Santti ja Leena Suviranta.

Varsinaisiksi tilintarkastajiksi valittiin Ossi Havusela ja Kaarlo Vilanti ja heidän varamiehikseen Jukka Aakula ja Liisa Mononen.

Vilkkaan keskustelun aikaansaaneen juhlapuheen piti eurokansanedustaja Esko Seppänen aiheenaan ”Tuleeko EU:sta liittovaltio?”

Tanssilattialle loi jälleen kerran tunnelmaa aikaisemmiltakin vuosilta tuttu The Players –orkesteri.

Jäsenmaksu 2003
Vuosikokous vahvisti jäsenmaksun suuruudeksi edelleen 12 euroa, jonka pyydämme Sinua maksamaan oheista viitepankkisiirtoa käyttäen 21.3.2003 mennessä.

Kevätretki Hämeenlinnaan 5.4

Lauantaina 5.4. lähdemme kevätretkelle Hämeenlinnaan, jonne myös avecit ovat tervetulleita. Ohjelmassa on ensin tutustuminen Hämeenlinnan taidemuseon kokoelmaan oppaan johdolla, sen jälkeen päivällinen Ravintola Piparkakkutalossa ja illan päätteeksi kehuja saanut Ritva Oksasen tähdittämä Marlene –näytös kaupunginteatterissa. Retkelle lähdemme pikkubussilla Mikonkadun tilausajolaiturista Fennian edestä klo 14.00 ja palaamme takaisin noin klo 22.30.

Retken hinta on 58  euroa/hlö matkoineen, lippuineen ja ruokineen. Sitova ilmoittautuminen sekä maksu yhdistyksen tilille viimeistään 17.3. Muista valita myös pääruokavaihtoehtosi ilmoittautumisen yhteydessä!

Ravintola Piparkakkutalon menu
Pääruokavaihtoehdot
Paistettu lohi,
Pariloitu kukko,
Possunfilepihvi,
Juurespihvi.

Muuten hintaan sisältyy alkusalaatti, jäävesi
sekä kahvi ja piparkakut.

Yritysvierailu Ameriin 8.5.

Torstaina 8.5. klo 17.00 pääsemme yritysvierailulle Amer-yhtymä Oyj:hin, Mäkelänkatu 91, Käpylä. Isäntänämme toimii talousjohtaja Pekka Paalanne, joka esittelee yrityksen ja valottaa sen nykyistä strategiaa muuttua fokusoiduksi urheiluvälineyhtiöksi. Keskustelua tämän ainakin HKKK:lta valmistuneiden kandien sydäntä lähellä olevan yrityksen menneisyydestä ja tulevaisuudesta jatketaan iltapalan äärellä. Ilmoittautumiset viimeistään 14.4

Viinimaisteloita ja matkamuisteloita 22.5.

Kandiveli Martti Helsilä on järjestänyt meille mahdollisuuden päästä viettämään iltaa torstaina 22.5. klo 17.30 viinikellarissa, jossa hän sekä puolisokkomaistattaa että esittelee tarkemmin puolentusinaa eurooppalaista viiniä eri viinitiloilta. Viinit ovat niistä maista, joiden maatalouteen olemme yhdessä tutustuneet (Ranska,Saksa, Unkari, Espanja, Itävalta, Italia, Portugal).Taso vaihtelee tavanomaisesta huippuviineihin. Tämän jälkeen ilta jatkuu vapaalla keskustelulla, yhdistyksen järjestämien viinimatkojen muistelulla ja matkakuvien katselulla (tuothan omat kuvasi mukaan, jos olet ollut näillä matkoilla vuosien varrella!)

Viinikellariin mahtuu 28 ensiksi ilmoittautunutta ja illan hinta on 20 euroa/hlö, joka maksetaan paikanpäällä käteisellä. Tapaamme klo 17.30 portin edessä osoitteessa Kalevankatu 9, josta meidät johdatetaan yhdessä Winecellars Oy:n tiloihin sisäpihan kellariin. Sitova ilmoittautuminen viimeistään 12.5.2003.

EKF toivottaa tervetulleeksi tilaisuuksiinsa

Sisarjärjestömme Ekonomiekandidatföreningen toivottaa jäsenemme tervetulleiksi tilaisuuksiinsa.

8.4.2003 klo 17.00 kokoonnutaan Vehon tiloissa, Salomoninkatu 17 B, 13 kerros, jossa Philip Aminoff kertoo Helvar Mercan ja Vehon sopeutumisesta uusiin haasteisiin. Ilmoittautuminen viimeistään 4.4. Econtactiin, puh. 09-7002 8794 tai Econtact@saunalahti.fi

6.5.2003 klo 12.00 järjestetään EKF:n lounastapaaminen Handelsgilletissä, jossa keskustelun alustaa Tomas Ries aiheesta ”Globalisaatio ja turvallisuus”. Ilmoittautuminen viimeistään 2.5. Econtactiin.

Viinimatka Kreikkaan 25. – 28.9.2003

Perinteisen vuosittaisen viini- ja kulttuurimatkamme suuntaamme tulevana syksynä Kreikkaan. Lennämme 25.9. Münchenin kautta Ateenaan sekä palaamme 28.9. Frankfurt am Mainin kautta Helsinkiin.

Majoitumme neljän tähden Armonia & Paradise -hotellissa, joka sijaitsee Vouliagmenin esikaupungissa, 28 km Ateenan lentokentältä

Alustavan ohjelman mukaan. tutustumme 26.9 kokopäiväretkellä Ateenasta koilliseen olevaan Lake of Marathonin -viinialueeseen, jossa viinimaistiaiset kreikkalaisen juuston kera. Käymme myös kuuluisalla Dionysoksen temppelillä. Seuraavan päivän kokopäiväretki suuntautuu Koropin ja Markopoulon alueiden viinitiloille, josta matkamme jatkuu Cape Sounioon, jonka upeisiin nähtävyyksiin kuuluu Poseidonin temppeli.Paluupäivänä voimme vielä tutustua Ateenaan ennen lentokentälle lähtöä..

Matkan alustava hinta on 930 EUR/hlö jaetussa kahden hengen huoneessa. Hinta sisältää reittilennon turistiluokassa lentokenttäveroineen, lentokenttäkuljetukset Kreikassa, majoituksen buffee-aamiaisineen sekä kaksi kokopäiväretkeä. Ateenan-kiertoajelu sekä mahdolliset yhteisesti sovittavat ruokailut eivät sisälly hintaan. Näistä sovitaan vielä lähempänä matkaa.Hinta on laskettu 24 hengen mukaan.

Ilmoittautumiset mahdollisimman pian mieluiten kotisivujen kautta sekä ennakkomaksu 100 EUR/hlö yhdistyksen tilille 28.3.2003 mennessä.

Yhdistyksen pankkitili: Nordea 157230-27359