Jäsentiedote 2/2002

23.3.2002

Hyvät kandisisaret ja –veljet!

Vuosikokous

Yhdistyksemme 77. vuosikokous ja vuosijuhla pidettiin 9.2.2002 LordHotellissa.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Matti Vanhanen, varapuheenjohtajaksi Orvokki Willberg sekä sihteeriksi Olli Routasuo.

Erovuorossa olleen Mikko Långströmin tilalle valittiin Hannu Santti sekä Veli-Pekka Vasaman tilalle Kristiina Linnoinen. Hallituksessa jatkavat edelleen Seija Etolin, Pirkko Tiainen, Leena Suviranta sekä Harri Keinonen, jonka hallitus nimesi kokouksessaan kerhomestariksi.

Varsinaisiksi tilintarkastajiksi valittiin Ossi Havusela sekä Kaarlo Vilanti ja varatilintarkastajiksi Liisa Mononen ja Jukka Aakula.

Juhlapuheen ajankohtaisesta aiheesta verotus ja syrjäytyminen piti kauppatieteiden tohtori Ahti Hirvonen.

Illan musiikista vastasi The Players –yhtye.

Jäsenmaksu
Vuoden 2002 jäsenmaksun suuruudeksi vuosikokous vahvisti 12 euroa. Tiedotteen liitteenä pankkisiirtolomake. Maksujen käsittelyn nopeuttamiseksi käytäthän maksaessasi viitenumeroa, joka on sama kuin jäsennumerosi.

Vierailu 3i:hin
Kevään ensimmäisellä yritysvierailulla tutustumme Euroopan suurimman pääsijoittajan 3i:n Suomen toimintaan, jossa isäntämme toimitusjohtaja Ere Kariola on lupautunut 24.4.2002 kello 16.30 kertomaan yrityksestään. Osoite on Mikonkatu 25, Helsinki.
Ilmoittautumiset  19. 4.2002 mennessä Econtactiin.

Tutustuminen KY:n kerhoon
Yhdistyksemme alkukotina on ollut KY:n kerhohuoneistossa sijaitseva ”kandien huone” vuodesta 1941 alkaen aina 1990 –luvun alkuvuosiin saakka. Nyt jäsenillämme on oiva tilaisuus tutustua uudistettuun KY:n kerhotilaan ja vertailla, miten nykyiset kylterit asioita ja tiloja hoitavat. Vietämme 21.5.2002 alkaen kello 17.00 yhteisen illan KY:läisten kanssa viiniä maistellen ja menneitä muistellen. Osoite on tuttu Pohjoinen Rautatiekatu 21, 3. kerros.
Ilmoittautumiset 13.5.2002 mennessä Econtactiin.

Historian julkistaminen
Historiamme on valmistumassa. Julkistamistilaisuuden pidämme perinteisen kevätretkemme yhteydessä Mustion Linnassa. Lähdemme retkelle 6.6.2002 kello 12.30

Mikonkadulta tilausbussien pysäkiltä. Tutustumme ensin Mustion Linnaan oppaan johdolla sekä omatoimisesti linnan puistoon. Kirjan julkistamisen jälkeen nautimme illallisen ravintola Linnankrouvissa. Illallismenu: raputerriiniä, lampaan noisetit ja talon sorbettia keksikorissa.

Matkan hinta 15 osallistujan mukaan laskettuna 58 euroa. Hintaan sisältyy yhteiskuljetus, opastus sekä illallinen. Ilmoittautumiset 2.5.2002 mennessä Econtactiin sekä maksu retkestä yhdistyksen tilille samaan päivään mennessä.

Syksyn viini- ja kulttuurimatka

EU:n maataloustuontantoon tutustumme tulevana syksynä Portugalin portviinialueella. Lennämme Helsingistä Frankfurtin kautta Oportoon 26.9.2002 ja palaamme Helsinkiin 29.9.2002 puolen yön jälkeen.

Perjantaina tutustumme kaupungin historiallisiin nähtävyyksiin sekä vanhan kaupungin osaan, joka on Unescon maailman perintänähtävyys listalla. Käynti Port -viinikellarissa, jossa tietenkin maistiaiset kuuluvat ohjelmaan. Lounaan syömme Doura –joella ”Ribelo” –laivalla, joka alittaa viisi siltaa 2,5 tunnissa.

Lauantaina teemme kokopäiväretken Douro laaksoon. Vinho Verde on tunnettu tuote näillä seuduilla, mutta vuorten ympäröimässä Douro –joen laaksossa myös maisemat ovat henkeäsalpaavan kauniita. Kolmen ruokalajin lounaan nautimme Quinta de st Eufemia –viinitilalla. Viinikellareihin tutustuminen ja maistiaiset kuuluvat luonnollisesti asiaan.

Sunnuntaina on mahdollisuus vielä tehdä puolen päivän retki Guimaraesin kaupunkiin. Upea linna, hyvin säilyneet keskiaikaiset rakennukset ja kujat ovat parhaimmillaan tässä idyllisessä kaupungissa. Retken kesto n. neljä tuntia ja hinta busseineen ja oppaineen EUR 502,-/koko bussi.

Koko matkan hinta ilman Guimaraesin retkeä on EUR 906,-. Hintaan sisältyy lennot (LH), majoitus kahden hengen huoneissa, neljän tähden Hotel Ipanema Portossa, kiertoajelut, viinitilat maistiaisineen sekä kaksi lounasta. Lisämaksu yhden hengen huoneesta EUR 96,-/koko ajalta.

Sitovat ilmoittautumiset 10.4.2002 mennessä Econtactiin. Ennakkomaksu EUR 160,-/henkilö maksetaan yhdistyksen tilille samaan päivään mennessä. Hinnat on laskettu 20 osallistujan mukaan.

Kuluton peruutus 15.4. asti ja 30.5. mennessä tehdyistä peruutuksista matkatoimisto perii kuluina EUR 20/henkilö.

Tarkempi matkaohjelma toimitetaan ilmoittautuneille lähempänä matkaa.

Kaikki ilmoittautumiset ja jäsenrekisteritietojen ylläpito: Oy Econtact Ab, puh. (09)7002 8790, fax (09)491 330, email: econtact@saunalahti.fi

Yhdistyksen pankkitili: Merita 157230-27359