JÄSENTIEDOTE 2/2001

9.4.2001

Hyvät kandisisaret ja -veljet !

Helmikuun 10. päivänä pidettiin yhdistyksen vuosikokous ravintola Adamsissa Ludviginkadulla, entisen elokuvateatterin tiloissa. Sisaria ja veljiä oli lukuisasti mukana ja ilta muodostui iloisen tunnelmalliseksi.
Vuosikokouksessa valittiin yhdistyksen puheenjohtajaksi Orvokki Willberg edelleen vuodeksi 2001 ja varapuheenjohtajaksi Matti T. Martela samoin vuodeksi 2001.
Erovuorossa olleiden hallituksen jäsenten Pirjo Latva-ahon, Leena Linnasalmen ja Mikko Långströmin tilalle valittiin kolmivuotiskaudeksi Seija Etolin, Leena Suviranta ja Harri Keinonen. Olli Routasuon jäljellä olevaksi kaudeksi (2001­)  hallitukseen valittiin edelleen Mikko Långström. Hallituksen muina jäseninä jatkavat Pirkko Tiainen ja Veli-Pekka Vasama. Yhdistyksen sihteeriksi vuodeksi 2001 valittiin Olli Routasuo.
Yhdistyksen tilintarkastajiksi vuodeksi 2001 valittiin KHT Ossi Havusela ja Kaarlo Vilanti.  Varatilintarkastajiksi valittiin KHT Liisa Mononen ja Jukka Aakula.

Juhlapuheen piti taiteilija, KTM Kari Walden, joka käsitteli kiintoisalla tavalla ikäänty­mistä ja toi myös omalla filmillään terveisiä Yhdysvalloista.

Vuosikokous päätti myös yhdistyksen historiikin teettämisestä Spiritus Historiae Oy:n tarjouksen pohjalta. Valmistumisaikataulu on vuosi 2002. Hallituksen valtuuttamana historiikin etenemistä valvoo Matti T. Martela. Hän toivoo myös, että jäsenet lähettäisivät valokuvia tms. aineistoa historiikkia varten.

Jäsenmaksu 2001

Vuosikokouksen päätöksen mukaisesti jäsenmaksu on edelleen 70 mk ja siitä on tilisiirtolomake tämän kirjeen mukana. Jäsenmaksun eräpäivä on 27.4.

Yritysvierailu Helsingin Kaupungin Liikennelaitokselle 24.4.2001

Kaikkien tuntema HKL on kutsunut meitä tutustumaan toimintaansa 24. huhtikuuta klo 17.00. Tapaamme Raitioliikennemuseossa os. Töölönkatu 51 A (Seston takana). Illan isäntä on tj. Martti Lund. Ilmoittautuminen vierailulle viimeistään tiistaina 17.4.  Econtactiin.

Kevätretki Järvenpäähän torstaina 7.6.2001

Kevätretken teemme tänä vuonna  Järvenpään upeisiin kulttuurimaisemiin. Siellä käymme Ainolassa, Juhani Ahon kodissa, Villa Kokkosessa sekä Järvenpään Taidegalleriassa.  Päivän päätteeksi vielä Juhani Ahon kalakeittoa Järvenpää-talolla ennen Helsinkiin paluuta arviolta klo 20.30.

Matkaan lähdetään 7.6. klo 13.30 tilausbussien pysäkiltä Mikonkadun ja Vilhonkadun kulmasta. Retken hinnaksi tulee 150 mk/hlö, mikä sisältää bussimatkan, pääsyliput ja kalakeiton, ja se maksetaan yhdistyksen tilille Merita 157230-27359. Ilmoittautumiset Econtactiin viimeistään 11.5.

Kulttuuri- ja viinimatka Wieniin 27-30.9.2001

Perinteisen syksyisen viinimatkan teemme tänä vuonna Wieniin ja sen ympäristöön. Lennämme Wieniin suoralla lennolla seuraavasti:  27.9. Helsinki - Wien 8.00 - 9.45, paluu sunnuntaina 30.9. Wien - Helsinki 19.35 - 22.55.
Wienin lentokentältä lähdemme bussilla kaupunkikiertoajelulle, johon kuuluvat mm. Schönbrunnin linna ja muut tärkeimmät Habsburgien dynastian historialliset rakennukset sekä barokkityylinen Belvederen linna.
Neljän tähden hotellimme Sofitel Belvedere Hotel sijaitsee Wienin keskustassa.

Perjantain pitkä retki tehdään  Wachaun laaksoon, jota pidetään Tonavan kauneimpana.
Käynti Melkin benediktiiniluostarissa kirjastoineen, Lubereggin linnassa, joka oli Franz I:n kesäpalatsi. Edelleen lounas, minkä jälkeen veneretki Durnsteiniin ja vierailu luostarissa, jossa viininviljelyn vuosisatainen perinne, viinin maistiaiset. Retki kestää 10 tuntia ja sen hinta on 58o mk sisältäen runsaan lounaan.

Lauantain retkikohteena on Burgenland, sen pääkaupunki Eisenstadt sekä Donnerskirchen ja Leissershof, käynti myös Eszterhazyin linnassa, missä Joseph Haydn vaikutti. Donnerskirchenin viinihistoria alkaa 1500-luvulta. Leissershofissa tutustumme tilan viineihin, tilaisuus myös nauttia runsas lounas.  Retken kesto on 6 tuntia ja hinta 28o mk ilman  lounasta.

Lauantai-iltapäivällä ja sunnuntaina on tarkoitus viettää vapaata aikaa, tosin lauantai-iltana kokoonnumme taas yhteiselle illalliselle aitowieniläiseen musiikki-ravintolaan. Muusta musiikkiohjelmasta tuossa loisteliaiden säveltäjien kaupungissa erikseen lisää.

Bennett Matkatoimisto Oy:n tarjouksen pohjalta matkan hinta tulee olemaan 4.900 mk­/hlö + valinnainen lauantain retki. Hinta on laskettu väh. 20 hengen ryhmälle majoituttaessa jaettuun kahden hengen huoneeseen. Lento- ja hotellipaikkoja meille on varattu 25.
Viinimatkallemme puolisot ovat aina tervetulleita.
Hotellit Wienissä ovat tuolloin varattuja ja matkatoimisto laskuttaa meiltä ennakkomaksun 500 mk/hlö jo ennen kesää, joten pyydämme ilmoittautumiset viimeistään perjantaina 11.5. Econtactiin.
Lopullisesta retkiohjelmasta ja muusta mat­kaan liittyvästä lähetetään tietoja mukaan ilmoittautuneille ja matkaohjelmasta kerrotaan myös kotisivuillamme.

Yhdistyksen kotisivut  http://www.kaapeli.fi/kauppatkandit

Kotisivujen kautta myös jäsenet voivat lähettää palautetta yhdistykseen tai vaikkapa uutisia kotisivuilla julkaistavaksi.
Kaikki ilmoittautumiset: Oy Econtact Ab, puh. (09) 7002 8790, faksi (09) 491 330, e-mail:econtact@saunalahti.fi

Iloista kevättä !

Toivottaa Hallitus