VS: oz

Subject: VS: oz
From: Herranen Kari (Kari.Herranen@hus.fi)
Date: Mon 19 Apr 2004 - 09:38:38 EEST

tare
  frank zappa plays the music of frank zappa (ei pidä sekoittaa plays
francesco zappaan; joka on itse asiassa aika karsee. just sitä
pimpelipompeli-musaa pahimmillaan mistä fz sanoi mozartin yhteydessä) cd:llä
on arvoa enimmäkseen hardcore-keräilijöille. puolet biiseistä on jo
studio-levyillä julkaistuja versioita. muut on ennenjulkaisemattomia
live-versioita. mukavinta levyssä on kannessa oleva aidosta karvasta tehty
zappan viiksi-pukinparta yhdistelmä jota voi silitellä pimeässä levyä
kuunnellessa......?..... sick!
  oz on mainio live ajalta jolta on muuten vähän zappa-matskua olemassa.
todella soundi on olosuhteisiin nähden hyvä. (katso muuten amazon.com:in
alihankkijoilta. siellä oli sitä just nyt 31.46 taalaa+postikulut
n.5.50taalaa.)
  luulisin että soundin löysyys johtuu pienestä bändistä; tavaraa ei yksin
kertaisesti ole tarpeeksi, samoin tempoa on aika verkkaisia. ja bändin
pienuus taas johtuu siitä, että zappalla oli tässä vaiheessa sukset ristissä
cohenin kanssa ja levy-yhtiön kanssa ja edellisen levy-yhtiön kanssa ja
lakimiesten kanssa ja...ja...ja... keitä nyt vielä onkaan. eli ei ollut
varaa pitää isoa bändiä. lisäksi vanhat zappa-diggarit ei oikein enää
pitäneet tämmöisestä uudesta "simpelistä" "hard-rock"-tyylistä. varsinkin
vanhoissa, aikalais- musa- ja soundi-soundi lehdissä esim. hesan keikka meni
ihan ohi ymmärryksen. kitara-sooloja ainakin riittää mukavasti, osa jopa
hyviäkin.
   bootlegeistä en uskalla suositella oikein mitään. kantsii
ristiintaulukoida seuraavien saittien tietoja.

http://w1.858.telia.com/~u85821131/; tätä kuitenkaan ei ole päivitetty
vuoteen kunnolla
ja
http://home.swipnet.se/fzshows/