Re: VS: Walrus ja biisilista

Subject: Re: VS: Walrus ja biisilista
From: Juhani Heinonen (juhani.heinonen@johtolanka.fi)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 18:48:28 EET

Huomenta!

At 24.2.2004 09:37, Herranen Kari wrote:
>jaa
> tuossa se piisi-lista jo tulikin. tämä koko konsertti pyörii suhteellisen
>kuunneltavana cd-r tallenteena siellä täällä. omani hankin joskus viisi
>vuotta sitten hesasta x-nimisestä liikkeestä.

...jaa, että ostit. Hmmm... Olisi sen muutenkin saanut. Netissä
on näitä "vaihtokerhoja" pilvin pimein. Tosin Suomessa on viime
aikoina hyökätty myös ns. treidaajia vastaan aika rajusti:

http://www.antipiracy.fi/ajankohtaista/?id=20040212bootleg

Mulle tarjottiin viime viikolla Zappan '76 Hesan konserttiakin.
Kirjoittaja kertoi lukeneennsa tuon Esan ja mun jutun ja arveli,
että minä olisin sopiva uhri. Hän sanoi kaverinsa äänittäneen
sen ja pyysiinulta 200 euroa CD-R kopiosta. Vastasin, että
en ole laittomia CD-R levyjä ikinä ostanut, saati myynyt, joten
en ole kiinnostunut muusta kuin lahjoituksesta. Toki minä sen
haluaisin kuulla, kun itse olin paikalla, mutta ei noilla ehdoilla.
Kiva kumminkin tietää, että se nauha on olemassa, mutta... :-(((

> itse konsertti paikan päällä kuunneltuna oli mahtava. olin viidennellä
>rivillä ja kuitenkin volyymi ja miksaus olivat täydelliset. ryhmämme
>tarkoitus oli myös nauhoittaa konsertti, mutta opetus yksi: älä ikinä käytä
>lainakamoja harjoittelematta ja opetus kaksi: nauhan lisäksi on syytä
>satsata myös pattereihin.

Kuinkahan moni sen oikein äänitti tai ainakin moista yritti?

> konsertin jälkeen päätimme, että zappa on pakko yhyttää.

Hieno tarina. :-)

t.Juhani