Re: Ville on saanut Joen karaatsin

Subject: Re: Ville on saanut Joen karaatsin
From: Heikki Poroila (poroila@kaapeli.fi)
Date: Fri 27 Jul 2001 - 00:02:55 EEST

E-Tero Jarvi wrote about Joe's Garage:
> Olen jo tottunut soittamaan Cdn 2 läpi. Ykkös Cd soi melko valikoiden. Musta se homma oli liian pitkä. Tarinan olisi saanut yhdelle CDlle ja muut biisit olisi voinut jättää muihin teoksiin. Mutta elettiin LP aikaa. No, ainakin se olisi 2 LP:nä ollut toimivampi.esa.

En tiedä, onko LP-tekniikalla ollut mitään tekoa JG:n pituuden kanssa,
koska se julkaistiin alunperin muodossa 1LP (Joe's Garage I) - 2LP
(Joe's Garage II-III). On kyllä julkaistu myös 3 älppärin boksissa.

Jos tarina tuntuu liian pitkältä, voi olla hyvä tietää, että alussa
FZ:lla olikin vain kasa lauluja, joissa FZ alkoi nähdä jotain
jatkuvuutta. "So I went home one night midway recording, wrote the story
and changed it into an opera."
Totta kai tarinan olisi saanut tiiviimmäksi, mutta olisiko se ollut sama
juttu? Minusta JG toimii kuten mikä vain hyvä näyttämöteos: sen voi
nauttia kokonaisuutena tai maistella parhaita paloja.

t. Heikki P.

--
Heikki Poroila
Musiikkikirjastonhoitaja - Music Librarian

"Musiikki on parasta - Music is the best"