Re: Zappaa cembalolla nauhalla

Subject: Re: Zappaa cembalolla nauhalla
From: Heikki Poroila (poroila@kaapeli.fi)
Date: Fri 16 Jul 1999 - 22:05:08 EEST

Antti Viljanen wrote:

> minulla on tuo kyseinen ohjelma videolla. se oli kuitenkin vähän
> pettymys; ohjelma kertoi ensemble ambrosiuksesta ja zappa-kappaleista
> soitettiin vain echidna's arfia ja siitäkin vain pätkiä. juttu ei
> kestänyt kun noin 10 min.

Aha, vähän tuota arvelinkin kun kuulin, että cembalo on mukana
kuvioissa. Ensemble Ambrosius on Ultra Bra -yhtyeen laulajiin kuuluvan
Olli Virtaperkon yhtye, joka on erikoistunut esittämään vanhaa ja uutta
musiikkia barokkisoittimilla. Virtaperkolla on erittäin kunnianhimoinen
asenne Zappaan (on säveltäjä itsekin) ja luvassa on myöhemmin
levyllinen Zappaa. Minulla on näitä esityksiä konsertti- ja
demoversioina, ja uskallan luvata, että tavara on mielenkiintoista. Ei
mitään halpoja covereita Zappalla ratsastaen vaan näkemyksellisiä
tulkintoja. Kannattaa pitää tämä Ambrosius mielessä.

--
Heikki Poroila
Musiikkikirjastonhoitaja - Music Librarian

E-mail poroila@kaapeli.fi Vantaan kaupunginkirjasto - Vantaa City Library Lummetie 4, FIN-01300 Vantaa

"Musiikki on parasta - Music is the best"