Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] poimintoja Helsingin Kirjamessuilta

From: Maarit Mattila (mattilamaarit@hotmail.com)
Date: 13.09.2004 - 02:03:03

Torstai 28.10.

SALI: Fredrika Runeberg

klo 10:30
Jii Roikonen , Vesa Kataisto
Jasso-kissa ja Pikku Vampyyri vastaan Nökö Katti - sarjakuvia kaikenikäiseen makuun
SARJAKUVAT! Jasson hännänpää on terävämpi kuin kissan oma nuppi. Siamilaiskissa Nököllä on vain yksi torahammas, mutta pistävä kieli. Pikku Vampyyri puree vain pahiksia ja ilkeitä koiria.

Kirjakahvila

klo 10:30
Ilkka Heilä, Pekka Seppänen , Jari Panzar, Harri "Wallu" Vaalio, Matti Hagelberg
Sanasta miestä, sarvesta lehmää, niskasta konttorirottaa
SARJAKUVAT! Sanat lyövät leikkiä ja huumoria lypsetään isännän äänen tahdittamana. Lavalla Ilkka Heilä, B. Virtasen juhlakirja (Arktinen Banaani); Pekka Seppänen ja Jari Panzar, Me Muut (Arktinen Banaani); Harri "Wallu" Vaalio (toim.) Itse Valtiaat juhlakirja (Arktinen Banaani); Matti Hagelberg, Kekkonen (Otava). Haastattelijoina Vesa Anttonen ja Vesa Kataisto.

Lauantai 30.10.

SALI: Katri Vala

klo 11:30
Otso Kantokorpi, Jenni Rope
Mistä tie taiteilijaksi alkaa?
Koulutus on modernin taiteilijuuden tunnusmerkkejä, mutta miten se vaikutti ammatinvalintaan? Kriitikko ja sarjakuvataiteilija keskustelevat, millainen merkitys taidekoululla on opin, erehtymisen ja etsimisen paikkana. Haastattelija Olavi Jama.

SALI: Ballroom I

klo 15:00
Juba Tuomola, Kati Kovács, Timppa Mäkelä
Sohvaperunoiden kuningas tuo terveisiä Roomasta
SARJAKUVAT! Juban jo osaksi kansanperinnettä asettuneen pariskunnan, Viivin & Wagnerin, seitsemäs syksy. Kati Kovács kertoo Josef Vimmatun tarinan. Timppa Mäkelän Rooma-teos kuljettaa lukijansa ikuiseen kaupunkiin sekä menneeseen ja nykyiseen Helsinkiin. Haastattelijoina Vesa Kataisto ja Vesa Anttonen.

klo 16:00
Byron Erickson, Giorgio Cavazzano
Lohikäärmeen henkäys Ankkalinnassa - Dragons over Duckburg
SARJAKUVAT! Haastateltavina Dragonlords-fantasiasarjakuvan tekijät Byron Erickson (USA/Tanska) ja Giorgio Cavazzano (Italia).
Cavazzanon kädenjälki tunnetaan myös Aku Ankan taskukirjoista. Byron Erickson and Giorgio Cavazzano, creators of the Dragonlords graphic novel and familiar names to the readers of the Donald Duck Weekly and Donald Duck Pocket Books, are interviewed by Antti Hulkkonen and Riku Perälä. Tulkkaus suomeksi.

Sunnuntai 31.10.

Kirjakahvila

klo 13:00
Vesa Vitikainen
Kersantti Napalm
SARJAKUVAT! Kersantti Napalm, Sirkkelilehdessä esiintyvä, räjähtävä suomalainen supersankari. Hänen ja ryhmänsä Patriot American Forcen eli PAFin toiminnasta raportoi Mikkelin Sarjakuva-akatemian edustaja Vesa Vitikainen.

LÄHDE:

http://www.finnexpo.fi/exhibition.asp?Id=1281

Tired of spam? Get advanced junk mail protection with MSN 8.