Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] SNCF-lakko ja Angoulêmeen menijät

From: Kirsi Kinnunen (kirsi@free.fr)
Date: 19.01.2004 - 21:04:04

Hei vaan kaikki Angoulêmeen menijät!

Toivottavasti Puhekuplan kautta tavoitan kaikki? Pistäkää viesti
eteenpäin niille, jotka eivät ole listalla, mutta ovat tulossa
Angoulêmeen -- kiitos!

Tervetuloa Ranskan junalakkojen (ja sähkölakon ja postilakon)
keskelle -- "mouvement social", kuten niitä täällä kutsutaan.

Anyway, älkää peljätkö, sillä kuuntelin juuri SNCF:n lakkotiedotuksen
(nro 08.92.35.35.35, vain ranskaksi) ja se kertoi, että 70 %
TGV-junista KULKEE.

Minulta jo joku kyseli, pääseekö Angoulêmeen bussilla. Vastaus: ei
pääse.

Varautukaa siis siihen, että asemalla on hirveä sotku ja tungos ja
ärtyneitä ranskalaisia pitkissä jonoissa ja että joudutte ehkä
odottamaan seuraavaa junaa, koska juuri teidän junanne on peruttu. --
Ja siihen, että tämänpäiväinen tieto muuttuu keskiviikkoon mennessä...

Kuuntelen lakkotiedotuksen vielä huomenna tiistaina ja jos edellä
olevaan tulee muutoksia, laitan vielä joskus illansuussa uuden
tiedotuksen.

Ikävä kyllä en pääse itse Angoulêmeen (pyhyy!), mutta toivottavasti
tavataan Suomi-instituutin sarjakuvanäyttelyn avajaisissa tiistaina
27.1.!

Lämpöiset terveiset
Kirsi

(Täällä sataa ja paistaa vuoropäivin. Lämpötila vajaat +10.)

Kirsi Kinnunen
kirsi@free.fr
tel +33 (0)6 70 37 61 03
tel & fax +33 (0)1 42 72 65 15