Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Mika sananvapaus?

From: Janne Kuusinen (jkuusine@siba.fi)
Date: 17.10.2003 - 15:57:57

roju@kaapeli.fi wrote:

> Sarjakuvaa sensuroidaan taas. Oliko kellään tikkuja rovioo varten?
> http://www.kaltio.fi/index.php?254
> terveisin ylpeä isosisko
> roju

 Tyypillistä armeijaa, suojatyöläiset koittavat pelotella kunniallisia
siviilejä. Samanlaisia tapauksia on ollut myös ylioppilaskuntamme
lehdessä, kun on käytetty satiirisissa yhteyksissä mm. HKL:n ja Nokian
logoja. Olen ollut yhteydessä juuri tuohon Journalistiliiton Kerosuohon,
joka on kannustavasti sanonut, että "Siitä vaan!".
 Kyllä parodiointioikeus tulee olla: ei Suomi mikään sotilasdiktatuuri
ole, eihän? Tästä selvinnee myöskin, miksei Suomen elokuva-scenessä ole
pahemmin nähty körmyilyä kummempaa sotilashuumoria. Pasifismista ja
intin elokuvallisesta kyseenalaistamisesta joutuisi varmaan linnaan.
 Toivottavasti Johannes Rojola pitää päänsä.

-Qsine-