Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Sajakuvaseuran logo

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 13.10.2003 - 08:23:23

Sarjakuvaseura yrittää jälleen uusia tunnuskuvaansa. Todettiin, että
Tapen(?) laatima Superväinö on Ok, mutta sen käyttö on hankalaa.
Väinö-tunnus ole vakiintunut siten että seura siihen identifioituisi.
Alekirjoittanut lupautui kyselemään ehdotuksia ympäriinsä. Olennaista ei
ole se, mistä uusi logo tulee, kunhan se tulee. Kyseessä ei myöskään
(ainakaan vielä) ole perinteinen kilpailu. Tietääkö kukaan muuten missä
aiempiin kilpailuihin saadut ehdotukset ovat?

1. Logon ensisijaiset käyttöpaikat

- Kirjastoa kehitettäessä halutaan uusia ja yhtenäistää repaleiseksi
käyneet lehtikansiot. Näihin tavittaisiin siis uusi selkeä tunnuskuva. Kuva
painetaan koteloihin silkillä
- Seuran ja sarjakuvakirjaston leimasin.
- Uudet webbisivut ovat mietinnässä, eli sinnekin se logo olisi omiaan.

2. Rajoitukset

Halutaan, että uusi tunnus on yksivärinen selkeä kuva/kuvio

Kuva tulee suunnitella niin että sen oheen sopii tarvittaessa "blokkina"
jokin seuraavista teksteistä:
- Suomen Sarjakuvaseura
- Finlands Serieförening
- Suomen Sarjakuvaseuran kokoelma

Kuvan mukana tulee olla ehdotus tekstityypistä ja tekstien liittämisestä
kuvaan

3. Aikataulu ja lisätiedot

- Kirjaston (Aralis Arabialla) avajaiset pidetään tammikuussa, siksi kuva
olisi hyvä saada mahdollisimman pian. Joku päätös joudutaan
hallituksessa/kirjastotyöryhmässä tekemään joulukuun alussa.
- Palkkiosta ei kokouksessa puhuttu
- Ehdotukset/luonnokset joko kirjeitse seuran osoitteeseen tai sähköisesti
puheenjohtajalle, sihteerille tai minulle.
- Laita mukaan oman nimesi lisäksi työsi nimi, jotta asiaa voidaan puida
helpommin

Lisätietoja voi kysellä minulta
Reima Mäkinen