Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] koottuja kannanottoja ja ehdotuksia

From: Tarja Heinonen (theinone@kotus.fi)
Date: 07.10.2003 - 10:30:30

Tässä on ollut syyskuun lopulta lähtien monta asiaa puheena. Minulla
on vähän joka asiasta tullut jotain sanottavaa mieleen. Panen kaiken
samaan viestiin summittaisessa aikajärjestyksessä. (Kääntämisasian
jätän väliin.)

1) Sarjainfon teemanumero käsikirjoittajista.

Hei, eikö olisi hyvä saada jokin kannustuspalkinto käsikirjoittajalle/
vuoden "parhaalle" käsikirjoitukselle? (Esim. johonkin samaan yhteyteen
kun palkitaan tai muistetaan muitakin sarjakuvantekijöitä.) Voisin
kuvitella pienimuotoisesti kontribuoivanikin tällaista hanketta.

2) Arkistointi-hanke.

Pitäisikö tässä edetä ensin niin, että tehdään verkkoon sisällysluettelo
ja nimi-indeksi? Haettavuus paranisi. Uusista artikkeleista voisi saada
myös kokonaisia tekstejä linkin takaa?

3) Johannan piristävät viestit.

Joo, piristävät minuakin (kuten Kirsiä). Tosin asiakysymyksistä olen
eri mieltä. Amerikka ei ole useimmille suomalaisille kovin tuttu,
varsinkin kriitikot tuntevat Amerikkaa huonosti. Ja Ranskaa voisi
vähän arvostellakin, kyllä niilläkin imperialistisia paheita on.

4) Get Fuzzy.

Ainakin itse innostuin vuosi sitten nähdessäni ekan kokoelma-alpparin.
Ajattelin heti, että tämä pitäisi saada suomeksi. Hyvä että on tulossa.

Terv. Tarja R.H.