Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Sarjainfon toimittajat Ville ja Vesa

From: Ville Hänninen (vvhannin@mappi.helsinki.fi)
Date: 22.09.2003 - 11:20:20

> Tässä vaan taas kerran saa huokasta tyytyväisin mielin: meillä on kautta
> Suomen sarjakuvaseuran historian ollut semmoinen onni, että seuran
> aktiviteeteista tärkeimpiin kuuluvan Sarjainfon toimitus on ollut
> pätevissä ja innovatiivisissa käsissä.
> Niin on ollut nytkin. Hatunnostot toimittajuudesta luopuvalle Ville
> Hänniselle. Riittäköön intoa ja energiaa tulevissakin koitoksissa.

Heikki,

kiitän kauniista sanoista. Tosin toimitustyö on luonteeltaan varsin
kollektiivista toimintaa. Hyvää lehteä ei ole ilman hyviä avustajia, hyvää
taittajaa ja arvostelukykyisiä lukijoita. Yksi ihminen aina vetää sen
kivireen, mutta kivien paino, muoto ja koostumus riippuvat monista muista
ihmisistä. Silläkin on merkitystä, onko suomalaisen sarjakuvan kenttä
vireässä vai seesteisessä tilassa: viime vuodet on ollut melko vireä.

Info on ollut vuosien mittaan aika hyvä lehti, resursseihin nähden. Sen
tietää siitäkin, että vanhoja lehtiä (ei tosin itse toimittamiani, siihen
ei oikein riitä vieläkään etäisyyttä, ei edes muutaman vuoden vanhoihin)
voi edelleen lukea ilman, että ne tuntuisivat sisällöllisesti aivan
typeriltä, vanhentuneilta ja virheitä viliseviltä.

Toivottavasti sama meininki jatkuu. Ja toivottavasti innovatiivisuus
lisääntyy.

t. ville h.