Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] sveitsiläinen sarjakuva

From: Ville Hänninen (vvhannin@mappi.helsinki.fi)
Date: 15.09.2003 - 12:37:37

> Mistä löytyisi tietoa sveitsiläisestä sarjakuvasta?

Tuleepa uskomattoman epämääräinen vastaus, mutta menköön.

Sarjainfossa on viime vuosina ollut aiheesta pariin otteeseen juttua.
Viimeksi SI:ssä 1/03 oli Mika Lietzenin juttu "Töpfferin perilliset". Pari
vuotta sitten oli Christian Gasserin juttu uudesta saksankielisestä
sarjakuvasta, joka myös pitkälti käsitteli sveitsiläisten edesottamuksia.
Tarkkaa numeroa en nyt tähän hätään muista. Yksittäisten sveitsiläisten
tekijöiden albumeita (mm. Tom Tirabosco, Wazem) on arvosteltu viimeisten
parin vuoden aikana n. joka toisessa tai kolmannessa Infossa.

Lisäyksenä vielä: jos hallitset saksaa, muutama vuosi sitten ilmestynyt
Mutanten kannattaa haalia käsiinsä. Itse en kieltä osaa, mutta valitut
piirtäjät ja tapa, jolla heitä käsitellään, on jotain aivan muuta. Paras
koskaan näkemäni haastattelukirja.

t. ville h.