Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Sisällöntuottajia uuteen kotimaiseen sarjakuvaportaaliin?

From: Juha Kouvalainen (juha@kouvalainen.com)
Date: 14.05.2003 - 17:10:10

Heipä vaan!

Viime vuoden puolella tällä Puhekupla-listalla ideoitiin ja keskusteltiin,
että pitäisi saada aikaan interaktiivinen ja säännöllisesti päivittyvä
ammattimaisen näköinen sarjakuvaverkkopalvelu - eräänlainen kotimainen
sarjakuvaportaali, josta löytyisi monipuolisesti sarjakuva-asiaa
uutisina, -arvosteluina ja kirjoituksina, vilkas sarjakuvakeskustelufoorumi
sekä automaattisesti päivittyvä linkkihakemisto.

Itse tuolloin puuhamieheksi ryhtyneenä ehdin jo lupaamaan moisen palvelun
valmistumista vuoden loppuun/alkuvuodeksi, mutta näinhän siinä kävi, että
vasta nyt ollaan rakentamisessa loppusuoralla.

Palvelu on siis nyt lähestulkoon valmis - sisältöä ja sisällöntuottajia
vain uupuu. En kuitenkaan vielä julkista palvelun verkko-osoitetta tai
tarkempaa sisältöä kaikille, ennen kuin palveluun saadaan riittävästi
sisältöä.

Olenkin ottanut sähköpostitse yhteyttä muutamiin asiasta tuolloin
kiinnostuksensa ilmoittaineisiin ynnä muihin muutamiin potentiaalisiin
henkilöihin, mutta mikäli joku on tullut missattua, älähtäköön minulle
kiinnostuksestaan sähköpostitse osoitteella juha@kouvalainen.com ja laitan
lisätietoja tulemaan välittömästi.

Saapi myös ottaa yhteyttä jos idea kiinnostaa muutenkin! Palveluun tarvitaan
mm. sarjakuvauutisten referoijia/kirjoittajia, erilaisten
sarjakuvakustanteiden arvostelijoita ja artikkeleiden kirjoittajia sekä
keskustelufoorumin ja linkkihakemiston ylläpitäjiä. Kaikki palvelun
sisällöntuotanto on mahdollistettu yksinkertaisten www-pohjaisten
käyttöliittymien kautta, joiden avulla niin tekstien kuin kuvitusten
lisääminen onnistuu vaivattomasti mistä tahansa pelkän internetselaimen
avulla. HTML-kielen taitoa tai osaamista ei siis tarvita, joskaan siitä ei
ole haittaakaan. Tärkeintä olisi kuitenkin jonkinlainen kokemus sujuvan,
kielellisesti ja sisällöllisesti moitteettoman tekstin tuottamisesta ja
suomen "sarjakuvascenestä" :) yleensä.

Ei-kaupallisena yhteisönä sisällöntuotannosta ei ainakaan toistaiseksi
(yllätys yllätys) voida maksaa palkkaa, mutta uskoakseni esim. kustantajat
saattaisivat innostua lähettelemään arvioiden kirjoittajille uusien
sarjakuvien näytekappaleita, jota arviojat luonnollisesti saavat pitää
(mikäli lähettäjä ei palautusta vaadi).

Ilmoitan myös julkistushetkellä palvelusta tällä postituslistallakin jolloin
kaikki muutkin pääsevät uuden kotimaisen sarjakuvaportaalin makuun.

Ystävällisin terveisin, palautetta ideoista odotellen ja lämmintä kevään
jatkoa!

Juha Kouvalainen
juha@kouvalainen.com