Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Iivari-veturi ja pikku hinaaja

From: Shimo Suntila (shimo@utu.fi)
Date: 14.04.2003 - 10:32:32

On Mon, 14 Apr 2003, Mika P Lietzen wrote:

> Luulin että se olisi alkuperäisnimeltään Thomas the Tank Engine, mutta
> netistä katsottuna kuvat siitä eivät näyttäneetkään lainkaan samalta
> kuin muistikuvani. Ero lähinnä siinä että Thomas näyttää olleen
> nukkeanimaatiota ja Iivari oli mielestäni piirretty?

   Semmoinen nimi nousee muistin syövereistä kuin "The Little Engine
That Could". Voisiko tästä olla kyse?

http://www.penguinputnam.com/static/packages/us/yreaders/LittleEngine/books.htm

> Ja kun nyt elävissä koneissa ollaan niin mikä oli sen Aku Ankassa
> aikoinaan ilmestyneen hinaajasarjakuvan nimi?

   Suomeksi se oli Pikku Purtilo ja ihan yhtä turha Hiawathin kanssa.
Aku Ankassa oli loistotavaraa, mutta oli myös tuubaa, ja mun kohdalla
Pikku Purtilo muodosti kokonaisen torvisoittokunnan.

- Shimo

--
 Shimo Suntila, shimo@utu.fi \ Scifi * Fantasia * Anime * Tähtien sota /
  http://tsfs.utu.fi/shimo/   \   Spin * Vapaa Galaksi * Kosmoskynä   /